۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸
کد خبر: 85212277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر هند درباره نوع جدید استعمار هشدار داد

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸
کد خبر: 85212277
نخست وزیر هند درباره نوع جدید استعمار هشدار داد

تهران- ایرنا- نخست وزیر هند، گفت: اگر کشورهای دارای مواد معدنی حیاتی، نگهبانی از زمین را به عنوان یک مسئولیت جهانی در نظر نگیرند، رقابت تجاری به گونه‌ای است که خطر شکل گرفتن مدل جدید استعمار وجود دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تایمز آو ایندیا، نارندرا مودی در نشست بی ۲۰، در دهلی نو گفت: ما در حال تجربه این چالش برای مواد حیاتی، خاک‌های کمیاب و موارد دیگر هستیم. مواد معدنی در برخی سرزمین‌ها فراوان هستند و در برخی دیگر اصلا وجود ندارند اما همه بشریت به آن‌ها نیاز دارد.

نخست‌وزیر هند افزود:کشورهایی که مواد معدنی حیاتی دارند اگر محافظت از داشته خود را یک مسئولیت جهانی در نظر نگیرند، مدل جدیدی از استعمار را ترویج خواهد کرد، این هشدار من است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که وجود داشتن منابع کافی از مواد معدنی حیاتی برای تبدیل به انرژی سازگارتر با محیط‌زیست در میان چالش‌هایی مانند تنوع نابرابر منابع در گستره‌های جغرافیایی، تضمین نشده است.

چین که در سال ۲۰۲۲، ۷۰ درصد از تولیدات معدنی کمیاب جهان را به خود اختصاص داده است و حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پردازش جهانی را در دست دارد، امسال محدودیت‌هایی برای صادرات گالیوم و ژرمانیوم برای استفاده در تراشه‌های رایانه‌ای و سایر اجزای آن اعمال کرد، اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی برای محدود کردن فروش فناوری به چین توسط ایالات متحده تلقی می‌شود و نگرانی‌هایی را در مورد محدودیت‌های بیشتر برانگیخته است.

مودی در صحبت با مدیران تجاری و روسای صنایع جهانی گفت: هند می تواند یک زنجیره تامین کارآمد و قابل اعتماد بسازد که برخلاف زنجیره تامین قبل از کووید-۱۹ که زمانی که جهان به آن نیاز بیشتری داشت از بین رفت، کارآمد و پا برجا باشد.

در میان تلاش‌های گسترده‌تر برای تنوع بخشیدن به زنجیره‌های تامین، ایالات متحده و هند در ماه ژوئن در جریان سفر مودی به واشنگتن، معاملاتی را در بخش‌های ویژه از قبیل تراشه‌ها، مواد معدنی، فناوری، فضایی و دفاعی اعلام کردند.

بیزینس ۲۰، (Business ۲۰) که با عنوان بی ۲۰ (B ۲۰) شناخته می شود یک مجمع گفتگوی رسمی زیرمجموعه گروه ۲۰ است که جامعه تجاری جهانی را نمایندگی می کند. بی ۲۰ که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد، یکی از مهمترین گروه‌های تعامل در جی ۲۰ است که شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری به عنوان شرکت‌کننده در آن شرکت می‌کنند، بی ۲۰ روند جلب نظر رهبران تجارت جهانی را برای دیدگاه هایشان در مورد مسائل مربوط به حاکمیت اقتصادی و تجارت جهانی رهبری می کند و با صدای واحد برای کل جامعه تجاری گروه ۲۰ صحبت می کند.

در اجلاس سه روزه بی ۲۰ که در دهلی نو در حال برگزاری است، بیش از ۱۵۰۰ نماینده از حدود ۵۵ کشور حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha