۲۴ درصد وام حوزه صنعت مصوب سفر رئیس جمهور در کردستان تحقق یافت

سنندج-ایرنا-  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان پرداخت ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال وام بانکی به واحدهای صنعتی بود که ۲۴ درصد آن تاکنون محقق شده است.

به گزارش ایرنا، بختیار خلیقی روز یکشنبه در جلسه دستگاه های هم خانواده اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در سنندج اظهار کرد: انتظار می رود بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری اقدام کنند تا شاهد شکوفایی واحدهای تولیدی ایجادی و توسعه واحدهای صنعتی در استان باشیم.

وی افزود: بانک صنعت و معدن استان ۱۰ برابر منابعی که در اختیار دارد را نسبت به پرداخت اعتبارات و تسهیلات به واحدهای تولیدی هزینه کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک شاهد سفر دوم رئیس جمهور به استان کردستان خواهیم بود، گفت: مهمترین طرحی که در سفر دوم ریاست جمهور کلنگ زنی می شود، طرح پیشران پتروشیمی بعثت شهرستان بیجار است.

خلیقی ادامه داد: برای طرح مذکور حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال آورده سرمایه گذار است و در کل هم ۷۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در آن انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: ایجاد شهرک های صنعتی از جمله شهرک انرژی شهرستان قروه و شهرک شهرستان سنندج، واحد تولید کننده قیر در شهرستان مریوان با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر، واحد تولیدی مواد شوینده در دهگلان با سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۶۰ نفر از دیگر پروژه های مهمی است که در سفر دوم ریاست جمهوری به بهره برداری می رسند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: ۱۲ طرح و پروژه در مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان آماده شدند که تعدادی از آنها در هفته دولت افتتاح می شوند و تعدادی هم در دور دوم سفر رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha