روایت تازه‌ای از کردستان با جشنواره تجسمی جوانان مخابره شد

سنندج-ایرنا-مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روایت تازه ای از کردستان با برگزاری سی امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به دنیا مخابره شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خراسانی زاده روز یکشنبه در اختتامیه سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که در سالن فروردین مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آثار تولیدی در این جشنواره به حدی باکیفیت بودند که این اتفاق داوری را برای داوران سخت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه تولید این آثار خلاقانه و باکیفیت در بازه زمانی کوتاه سه روزه برای همه ما لذتبخش بود، افزود: دوره درخشانی را از جشنواره شاهد بودیم و اینگونه روایت تازه ای از کردستان به همه دنیا مخابره شد.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بدخواهان کشورمان همیشه به دنبال انتشار خبرهای ناخوش از کردستان بوده و هستند و با برگزاری مطلوب جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در این استان شاهد بهترین و خوشترین اتفاقات بودیم.

خراسانی زاده از اهالی رسانه و زحمات آنها در پوشش اخبار جشنواره تشکر کرد و گفت: برای نخستین بار دبیر اجرایی این جشنواره به یه بانوی هنرمند کُرد سپرده شد و او این مدت مادرانه در کنار شرکت کنندگان بود و استادانه آنها را راهنمایی می کرد.

روایت تازه‌ای از کردستان با جشنواره تجسمی جوانان مخابره شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مراسم از تلاش هنرمندانه هنرآموزان نوجوان و جوان کشور در این جشنواره برای تولید آثار فاخر تشکر کرد و اظهار کرد: امیدواریم در سال های آتی هم توفیق میزبانی چنین رویدادهایی را داشته باشیم.

علی اصغر دریایی با اشاره به اینکه حمایت استاندار از فعالیت های فرهنگی و هنری بی نظیر است، گفت: پشتیبانی مسئولان ارشد استان برای هنرمندان مایه دلگرمی و انگیزه است.

دبیر سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران هم در این مراسم اظهار کرد: محور اصلی این دوره جشنواره، جوان گرایی بود و حتی پوستر این رویداد هنری را یکی از جوانان طراحی کرده بود.

مینا صدری با اعلام اینکه طراحی پوسترها دوره های آینده هم به برگزیدگان رشته طراحی و گرافیک این جشنواره سپرده خواهد شد، افزود: در مجموع اجرای بسیاری از بخش های این جشنواره به جوانان واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمق پیشینه هنر در کردستان بسیار زیاد است، اضافه کرد: هنرپروری در این دیار زبانزد است و هنرمندان آن با خلق آثار خلاقانه خود نشان دادند استعداد و توانمندی زیادی در حوزه هنر دارند.

فردین صادق ایوبی یکی از اساتید و هنرمندان شاخص کردستان در این مراسم اظهار کرد: ملاک در عالم هنر نباید کسب جایزه باشد، چگونه لحظه به لحظه با هنر زیستن هدف است.

وی افزود: هنرمند با کارهایش هر لحظه به زیبایی های دنیا می افزایدو اینگونه است که می توان حس خوشبختی را درک کرد.

روایت تازه‌ای از کردستان با جشنواره تجسمی جوانان مخابره شد

ئەریوان سەڵاح حەمە نووری، سرپرست گروه هنرمندان استان حلبچه اقلیم کردستان عراق هم در این مراسم از مسئولان اداره کل ارشاد کردستان تشکر کرد و گفت‌: هنر مرز ندارد و این هنر است که با قدرت جادویی خود می تواند همه اقوام و مذاهب و ادیان را دور هم جمع کند.

سرپرست گروه هنرمندان استان حلبچه اقلیم کردستان عراق با اهدای لوح های سپاس به مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تلاش و حمایت های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به میزبانی شهر سنندج از یکم شهریور آغاز و امروز پنجم شهریور با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha