۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85212270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه: برگزاری جشنواره‌های ملی در کردستان بیانگر توجه به جایگاه استان است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: برگزاری جشنواره‌های ملی در این استان گامی ارزشمند در راستای توجه ویژه به جایگاه این دیار از ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در جریان دیدار دست اندرکاران سی امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج اظهار کرد: با وجود ظرفیت های فرهنگی، هنری و تجاری کردستان، آن گونه باید و شاید تاکنون به آن توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه این استان ظرفیت میزبانی از جشنواره های زیادی را در گستره ملی و بین المللی دارد، افزود: انتخاب کردستان به عنوان میزبان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نشان از توجه به ظرفیت های هنری این استان است که امید می رود تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کردستان دارای تاریخ و هویت اصیلی است، گفت: بناهای تاریخی ارزشمند هم چون موزه و خانه کُرد و عمارت ها و مساجد و طبیعت بکر این استان می تواند سوژه های هنری مطلوبی برای هنرمندان به ویژه عکاسان باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: وجود مفاخر و هنرمندان کُرد برجسته ای که آثارشان زبانزد خاص و عام است و در دنیا هم شناخته شده اند نشان از توانمندی و استعدادهای موجود در این استان است.

وی اظهار کرد: کردستان برای دومین سال متوالی محل تردد زائران اربعین است که این خود می تواند سوژه ای برای هنرمندان ما باشد و با حضور در محل حس و حال زائران را با هنرشان به خوبی به تصویر بکشند تا در تاریخ ماندگار شود.

سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به میزبانی شهر سنندج از یکم شهریور تا پنجم این ماه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha