۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85212480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر سودان در لیبی مدعی مرگ فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع شد

تهران- ایرنا- سفیر سودان در لیبی گفت: «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان مرده است.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، اظهارات «ابراهیم محمد احمد» درباره مرگ محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان، موجی از انتقادها و جنجال رسانه ای را به دنبال داشته است.

وی روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه الجزیره قطر با تاکید بر اینکه این خبر موثق است، از اعلام تاریخ مرگ حمیدتی خودداری کرد.

محمد احمد به این شبکه خبری قطری گفت: این را از من داشته باش، حمیدتی مرده است... من مسوولیت این سخن را می پذیرم.

سفیر سودان در لیبی در پاسخ به این سوال که آیا این اطلاعات را از «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش دریافت کرده است یا خیر؟ گفت هیچ ارتباط و تماسی میان آنها نیست.

ارتش سودان بارها خبر مرگ «محمد حمدان دقلو» معروف به «دقلو» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع را اعلام و هربار این خبر تکذیب شده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

این درگیری‌ها که در مناطق جداگانه سودان که بیشتر آنها در خارطوم متمرکز شده، ادامه دارد و صدها غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند.

اختلافات بین عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع پس از امضای «توافقنامه چارچوب» برای ایجاد دوره انتقالی و انتقال قدرت به غیرنظامیان علنی شد.

دقلو پس از درخواست ارتش برای ادغام نیروهای واکنش در نیروهای مسلح، ارتش سودان را به برنامه‌ریزی برای ابقا در قدرت و عدم واگذاری قدرت به غیرنظامیان متهم کرد، این در حالی است که ارتش تحرکات نیروهای واکنش سریع را یک شورش علیه دولت انتقالی خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha