۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85219338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه درگیری‌های مسلحانه در شهرهای سودان

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبر: 85219338
ادامه درگیری‌های مسلحانه در شهرهای سودان

تهران-ایرنا- منابع خبری امروز (یکشنبه) از تداوم درگیری‌ها در چند شهر سودان و تسلط ارتش این کشور بر مواضعی در خارطوم خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم، منابع نظامی امروز اعلام کردند که ارتش سودان پس از ۱۲ روز نبرد با نیروهای پشتیبانی سریع، کنترل کامل فرماندهی نیروهای زرهی در جنوب خارطوم، پایتخت را به دست گرفت.

ارتش سودان همچنین اهداف و تجمعات نیروهای پشتیبانی سریع را در جنوب ام درمان و حومه خارطوم هدف حملات توپخانه‌ای سنگین قرار داد.

شاهدان عینی همچنین گزارش دادند که یک جت جنگنده نیروهای پشتیبانی سریع را در منطقه «الباقیر» در جنوب خارطوم هدف قرار داد.

برپایه این گزارش، در مقابل نیروهای پشتیبانی سریع نیز مقر فرماندهی مهندسی نظامی در ام درمان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

همچنین منابع نظامی از محاصره کامل منطقه «ام مبده» در ام درمان و حملات توپخانه‌ای و یورش به پایگاه‌های پشتیبانی سریع در این منطقه خبر دادند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

این درگیری‌ها که در مناطق جداگانه سودان که بیشتر آنها در خارطوم متمرکز شده، ادامه دارد و صدها غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند.

اختلافات بین عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع پس از امضای «توافقنامه چارچوب» برای ایجاد دوره انتقالی و انتقال قدرت به غیرنظامیان علنی شد.

دقلو پس از درخواست ارتش برای ادغام نیروهای واکنش در نیروهای مسلح، ارتش سودان را به برنامه‌ریزی برای ابقا در قدرت و عدم واگذاری قدرت به غیرنظامیان متهم کرد، این در حالی است که ارتش تحرکات نیروهای واکنش سریع را یک شورش علیه دولت انتقالی خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha