کمبود صنایع تبدیلی کشاورزان کهگیلویه وبویراحمد را رنج می دهد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود وکمبود زیرساختها و صنایع تبدیلی مرتبط درد مضاعف کشاورزان در استان است که سال های سال به آن بی توجهی شده بود، البته در این دولت گام های خوبی برداشته شده است و طرح های مورد نیاز پیش بینی و مصوب شده اند.

علی بخش شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل سورتینگ (درجه بندی)، بسته بندی و سبد سازی در این استان برای انواع میوه ها وجود ندارد.

وی افزود: تلاش شده فاصله تامین تا تبدیل در استان به حداقل برسد تا باغداران متحمل هزینه نشوند البته می طلبد بخش خصوصی در زمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان تقویت شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی مناسب سبب زیان کشاورز می شود.

شجاعی عنوان کرد: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان طرح های خوبی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بر اساس پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه ای استان پیش بینی و مصوب شد.

وی با اشاره به محصول گوجه فرنگی در شهرستان های گرمسیری استان، ادامه داد: در سال های گذشته کارخانه پوره و رب گوجه فرنگی در استان وجود نداشت اما اینک ساخت چند کارخانه در دستور کار قرار گرفته است.

سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که ۳٠٠ هزار تن از این مقدار قابلیت نگهداری سردخانه‌ای دارد.

کهگیلویه وبویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha