۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85212631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کیش: «ایرنا» مورد اعتماد مردم است

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85212631
امام جمعه کیش: «ایرنا» مورد اعتماد مردم است

کیش – ایرنا – امام جمعه کیش مهمترین ویژگی یک رسانه را مردمی بودن آن دانست و گفت: ایرنا به عنوان رسانه رسمی کشور مورد اعتماد مردم است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا بی‌نیاز» در دیدار با سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی در کیش با بیان اینکه، «ایرنا» با پرداخت به حقایق و امید بخشی در جامعه به مقابله با جنگ ترکیبی دشمن رفته است، اظهار کرد: دارا بودن نیروهای توانمند، دلسوز و دغدغه مند از ویژگی‌های مهم خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ایرنای کیش توانسته با ظرافت خاصی به تولید محتوای خبری امید آفرین در این جزیره بپردازد و واقعیت را به جامعه منتقل کند.

امام جمعه کیش با اشاره به جایگاه مهم رسانه در دنیای معاصر،‌ بیان کرد: رسانه‌ها باید با رعایت اصل عدل و انصاف ، روایت‌گر حقیقت در جامعه باشند.

وی با تاکید بر اینکه مرز بین تخریب و انتقاد سازنده باید مشخص باشد، افزود: رسانه‌ها باید با نقد سازنده مسیر توسعه را هموار کنند.

امام جمعه کیش نیاز امروز جامعه را رسانه‌های انقلابی و رسالت محور دانست و اظهار کرد: اصحاب رسانه باید با پرداخت تخصصی به مشکلات جامعه، روند حل آن‌ها را تسریع کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها علاوه بر اینکه باید زبان گویای مردم در انعکاس مطالبات و مشکلات باشند، معتقدیم که دستاوردهای نظام اسلامی را نیز باید به اطلاع مردم برساند.

امام جمعه کیش: «ایرنا» مورد اعتماد مردم است

رسانه‌ نقش محوری در جنگ ترکیبی برعهده دارد

امام جمعه کیش، امید آفرینی را از رسالت‌های اصلی یک رسانه عنوان کرد و گفت:‌ دشمن امروز در عرصه نظامی و سیاسی شکست خورده و یک جنگ ترکیبی را علیه کشور آغاز کرده است که در این بین رسانه‌ها نقش محوری در مقابله با این فتنه‌ها بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه امید آفرینی نباید به معنای ایجاد امید کاذب تلقی نشود، اضافه کرد: امید آفرینی کاذب دستاوردی جز بی اعتمادی مردم ندارد؛‌ معتقدیم که قسمت پر لیوان را باید دید، ولی قسمت خالی لیوان را نباید پر جلوه داد.

حجت الاسلام والمسلمین «بی‌نیاز» با اشاره به برخی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با جهاد تبیین، بیان کرد: امروز دشمنان با بهره مندی از فضای مجازی به فتنه‌هایی دست می‌زنند که نام آن را باید جنگ شناختی و اراده‌ها دانست.

وی اضافه کرد: هدف استکبار جهانی کم رنگ کردن ارزش‌ها و تضعیف اعتقادات در جامعه است که در این مسیر رسانه‌های انقلابی نقش بسزایی در آگاهش بخشی به جامعه و خنثی کردن توطئه‌ها بر عهده دارند.

امام جمعه کیش آگاهی بخشی به جامعه را ضامن پیروزی در این جنگ شناختی عنوان کرد و گفت: رسانه مهمترین ابزار برای مقابله با این جنگ شناختی و ترکیبی است.

وی با تاکید بر اینکه باید زینب وار در جنگ روایت‌ها ایستادگی کرد، افزود: جهاد تبیین حضرت زینب (س) توانست یزید و کفار را رسوا و این واقعه در تاریخ جاودان کند.

روایت اول نقش کلیدی در اقناع افکار عمومی دارد

همچنین در این دیدار «شاهین سپهراد» سرپرست دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در کیش با اشاره نقش مهم روایت نخست در اعتماد سازی و اقناع افکار عمومی، گفت: اصل روایت اول عامل تاثیرگذار در جنگ رسانه‌ای امروز است.

وی با تاکید بر اینکه، روایت اول بودن مانع جریان ‌سازی رسانه‌های معاند است، افزود: روایت اول نقش انکار ناپذیری در ارتقای سرمایه اجتماعی بر عهده دارد.

«سپهراد» با بیان اینکه ارتقاء سواد رسانه‌ای جامعه ضروری است، اظهار کرد:‌ انتشار اطلاعات نادرست و «اخبار جعلی» چالش‌های زیادی را برای جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان در کشور ایجاد کرده است؛ در همین راستا مدارس می‌توانند با آموزش، افزایش سطح اطلاعات و آگاهی بخشی به دانش آموزان نقش بسزایی در توانمند سازی این قشر بزرگ از جامعه برای مقابله‌ با هجمه‌های هدفمند رسانه‌ای داشته باشند.

تحریف آثار مخرب‌تری نسبت به تحریم دارد

وی رسانه‌ها را در خط اول جهاد تبیین عنوان کرد و ادامه داد:‌ تحریف آثار مخرب‌تری نسبت به تحریم دارد و در همین راستا رسانه‌ها باید برای مقابله با جنگ شناختی دشمن، تمامی تلاش خود برای بیان حقایق و آگاهی بخشی به جامعه به کار گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha