کاروان زائران پیاده امام علی (ع) پس از ۳۳ روز پیاده‌روی وارد قصرشیرین شد

قصرشیرین- ایرنا- کاروان پیاده حرم تا حرم با نام مبارک امام علی(ع) که برای چهارده‌دمین سال متوالی از روز عاشورا در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) حرکت کرده بود، پس از ۳۳ روز پیاده‌روی و در بیست و هفتمین منزل وارد قصرشیرین شد.

مسوول کاروان زیارتی حرم تا حرم تبریز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قصرشیرین با بیان اینکه مرز اصلی و قدیمی با کربلا خسروی است، افزود: اعضای این کاروان متشکل از بسیجیان، یادگاران هشت سال دفاع مقدس، خواهران زینبی و مادران فاطمی و دانش آموزان است که روز عاشورا حرکت خود را از حرم مطهر امام خمینی (ره) به سمت کربلای معلی آغاز کرده اند و در ۶۸ روستا مواضع جهاد ترکیبی را با جهاد تبیین و بصیرت کامل به مردم مسیر حرکت در قالب اجرای برنامه های اربعین ارائه کردند.

«احمد تیزچنگ» افزود: در میان این افراد از کودک چهارساله تا پیرمرد ۷۶ ساله که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است، حضور دارند که به عشق امام حسین (ع) نیت کرده اند با پای پیاده خدمت سرور و سالار شهیدان در کربلای معلی برسند.

وی تاکید کرد: این کاروان با هدف حفظ آمادگی بسیجیان برای لبیک گفتن به منویات مقام معظم رهبری و حضور در مراسم اربعین سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن عازم کربلای معلی شده است تا به نیابت از شهدا و شهدای حرم به جمعیت میلیونی اربعین بپیوندند.

تیزچنگ اظهار داشت: در مدت ۳۳ روز حرکت کاروان حرم تا حرم بسیجیان امام علی (ع) تبریز، از شهرهای مختلف چهار استان تهران، مرکزی، همدان و کرمانشاه عبور کرده و در ۲۷ منزل (استراحتگاه) متوقف شده و امروز نیز بعد از استراحت مختصری در قصرشیرین دوباره حرکت خود به سمت مقصد اصلی خود را آغاز می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اعضای این کاروان در بیست و هفتمین منزل خود (قصرشیرین) از طریق مرز خسروی و با پای پیاده عازم کربلای معلی می شوند تا در روز ۱۵ شهریورماه همزمان با اربعین حسینی در کربلای معلی و مراسم این روز حضور داشته باشند.

کاروان زائران پیاده امام علی (ع) پس از ۳۳ روز پیاده‌روی وارد قصرشیرین شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha