چهار هیات ورزشی البرز در هفته دولت صاحب خانه شدند

کرج – ایرنا – مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: با بهره برداری از سالن طبقاتی ورزشی شهید عجمیان در هفته دولت، چهار هیات ورزشی بوکس، کاراته، ووشو و بیماری های خاص صاحب خانه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهزاد فروغی» عصر دوشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، افزود: در این ایام شاهد بهره برداری از یک استخر در شهرک وحدت فردیس نیز بودیم.

وی به کلنگ زنی یک زمین چمن مصنوعی در شهرستان فردیس اشاره کرد و افزود: تا ۲ یا سه ماه آینده بهترین زمین استاندارد چمن مصنوعی با همکاری وزارت نفت در اختیار مردم فردیس قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در ادامه با بیان اینکه ورزش بانوان نیاز به ارتقا و رشد دارد، گفت: ورزشکار علاوه بر اینکه بایستی بار علمی خود را ارتقاء دهند بایستی به مربیان خود نیز اعتماد کنند.

وی تصریح کرد: ورزش بانوان بایستی همچون ورزش آقایان رشد یافته و به استقلال برسد که برای رسیدن به این هدف علاوه بر اینکه آقایان نباید در حوزه بانوان ورود کنند، قانون گذار نیز دست بخش ورزش بانوان را باز گذاشته تا در تمام رشته ها و موضوعات ورزشی به صورت مستقل عمل کنند.

وی با بیان اینکه بایستی اعتماد به نفس بانوان ورزشکار بالا برود و به مربیان خود نیز اعتماد کنند، اظهار کرد: بایستی ساختار ورزشی این بخش تقویت شود.

کمیته استقبال از ورزشکاران قهرمان در البرز تشکیل شود

چهار هیات ورزشی البرز در هفته دولت صاحب خانه شدند

فروغی ادامه داد: به زودی کمیته استقبال از ورزشکاران قهرمانی که در خارج از کشور صاحب مقام های برتر شده اند تشکیل می شود تا در زمان بازگشت آن ها از مسابقات آسیایی و بین المللی در هنگام ورود به کشور به استقبال آن ها بروند.

وی اضافه کرد: برای تشکیل این کمیته هیات های ورزشی و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان تعیین کننده هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بانک اطلاعاتی در حوزه ورزش البرز به شدت ضعیف است، گفت: تا چندی پیش حوزه قهرمانی البرز نیز به دلیل مشکلات زیرساختی بسیار ضعیف بود ولی اکنون شرایط بهتری را می گذراند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در ادامه به موضوع ورزش های همگانی در البرز نیز اشاره کرد و افزود: در استان با زیرساخت های ضعیفی که وجود دارد اگر هم افزایی بین دستگاهی وجود نداشته باشد ورزش همگانی ارتقاء نمی یابد.

وی تاکید کرد: در ورزش همگانی باید کار دقیق انجام دهیم و مربی های این ورزش را تربیت کنیم تا متناسب با سن و شرایط جسمی افرادی که در این رشته ورزشی فعال هستند، تمرین ها را ارایه دهند.

فاصله بین ورزش و آموزش و پرورش بسیار زیاد است

فروغی همچنین به موضوع ارتباط بین ورزش و معلمان اشاره کرد و گفت: فاصله بین ورزش و آموزش و پرورش بسیار زیاد است و کانون های آموزشی فوق برنامه آموزش و پرورش به بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند.

وی افزود: آموزش و پرورش برنامه های کلاسیک خوبی دارد ولی عملیاتی شدن آن مقداری مشکل دارد ضمن اینکه بایستی استعداد یابی در مدارس انجام شود و دانش آموزان مستعد به باشگاه های خوب معرفی شوند.

تاکنون ۲۲ ورزشکار البرزی آماده سفر به هانگژو شده اند

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در ادامه با بیان اینکه مسابقات آسیایی و پارا آسیایی هانگژو در شهریور ماه جاری در کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون ۲۲ ورزشکار البرزی شامل ۱۲ جانباز و ۱۰ نفر از بقیه ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی آماده سفر به این کشور شده اند.

وی افزود: چند نفر دیگر از ورزشکاران نیز در اردوی انتخاباتی هستند تا در صورت انتخاب راهی این مسابقات شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص حضور برخی از ورزشکاران برای انجام مسابقات در دیگر استان ها، اظهار کرد: هندبال دختران البرز از این پس با ورود یک حامی به کرج باز می گردد ضمن اینکه در ورزش های رزمی نیز باید دقت لازم انجام شود.

فروغی گفت: ورزش های رزمی پس از آمادگی جسمانی و پرورش اندام بیشترین آمار ورزشکاران را به خود اختصاص می دهد که چند سالی است بدون رییس است که باعث سرگشتگی ورزشکاران این رشته و حضور آن ها در مسابقات دیگر استان ها شده است.

وی افزود: تا چند روز دیگر این هیات نیز تعیین تکلیف شده و رییس هیات مشخص می شود تا سامانی به ورزش بدهد و مربیان متخصص و حرفه ای بالای سر ورزشکاران باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha