شورای راهبردی پژوهش و فناوری حفاظت محیط زیست خراسان رضوی احیا شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:شورای راهبردی پژوهش و فناوری حفاظت محیط زیست استان همزمان با هفته دولت، پس از سه سال بار دیگر احیا شد.

مهدی اله پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای راهبردی پژوهش و فناوری حفاظت محیط زیست استان افزود: گستردگی پهنه جغرافیایی استان خراسان رضوی و همچنین وجود ۴۱ منطقه تحت مدیریت سازمان و واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی متعدد، معضلات و چالش های محیط زیستی فراوانی در بخش محیط زیست انسانی و طبیعی دارد که نیازمند حضور و استفاده از مشورت استادان و صاحب نظران حوزه محیط زیست است.

وی اضافه کرد: احیای این شورای راهبردی موجب ارتباط بیشتر بین جامعه علمی و دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

رییس شورای راهبردی پژوهش و فناوری حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:در این نشست، نحوه ارائه شرح خدمات اختصاصی و شرح خدمات طرح شناسایی و کمی سازی خدمات اکوسیستمی، نحوه حمایت از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با چالش های محیط زیستی استان، راهکارهای تعامل بیشتر بین دانشگاه و اداره کل بررسی شد.

اله پور افزود: همچنین در این نشست مقرر شد اولویت‌های پژوهشی حفاظت محیط زیست استان توسط اداره کل و دانشگاه فردوسی مشهد احصا و از بین موضوعات، عناوین و طرحهای برتر و کاربردی به منظور کاهش معضلات و چالش های زیست محیطی استان، مشخص و با نظر شورای پژوهشی در جهت تامین بودجه و اعتبار لازم، به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شود.

در این نشست تخصصی استادان دانشگاه نیز در خصوص مشکلات و چالش های محیط زیست استان به بحث و گفت و گو پرداختند و نظرات و پیشنهاداتی را مطرح کردند و در انتهای این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی احکام عضویت اعضای شورا را اهدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha