۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85214632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت های مهران پذیرای ۲ برابری زائران است

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85214632
زیرساخت های مهران پذیرای ۲ برابری زائران است

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: زیرساخت های مهران جوابگوی ظرفیت و تردد ۲ و سه برابری زائران در شبانه روز را فراهم کرده است.

"سعید هژبری" روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه صلواتی شهدای عشایر کشور واقع در میدان بزرگ اربعین در پایانه مرزی مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توسعه زیرساخت های اربعین در استان یک اولویت مهم محسوب می شود، اظهار کرد: به اذعان زائران تفاوت در توسعه زیرساخت های اربعین استان در سال جاری نسبت به سنوات گذشته بسیار چشمگیر و محسوس است.

وی افزود: به برکت اربعین و حضور انبوه زائران، زیرساخت های مواصلاتی و امکاناتی در استان ایلام از رشد قابل توجهی برخودار شده و مسیرهای منتهی به مهران چهارخطه و ترافیک تردد زائران به واسطه توسعه راه ها روان است.

هژبری یادآور شد: پل شهید صلواتی در مدت ۴۵ روز به عنوان یک پروژه بی نظیر عمرانی به بهره برداری رسید و پارکینگ های یک و ۲ اربعین در مدت ۲ ماه توسعه یافت و امکاناتی چون سیستم پایش تصویری، روشنایی و زیرساخت های رفاهی در این پارکینگ ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این پارکینگ بزرگ ۲ باب نمازخانه به وسعت ۶۴۰ متر مربع در ۲ مکان و در ۶ نقطه از پارکینگ هم ۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام احداث شده و ایستگاه صلواتی برای توزیع مواد خوراکی، فروشگاه بخش خصوصی، خودروهای امدادی فوریت های اورژانس، آتش نشانی، امدادخودرو و ستاد گم شدگان در این پارکینگ ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: در راستای بهبود خدمات راسانی به زائران ۴۰ مسجد برای اقامه نماز و استراحت زائران تجهیز و آماده شده و همچنین ۸۱۶ سرویس بهداشتی و حمام در تمام راه های مواصلاتی منتهی به مهران برای خدمات رسانی به زائران دایر شد.

وی با اشاره به مهربانی و مهمان نوازی مردم استان ایلام به ویژه مهران در پذیرایی و خدمات رسانی به زائران، گفت: برای اربعین امسال امکانات و زیرساخت های متعددی چون افزایش درب های خروجی و گیت ها افزوده شد.

هژبری تاکید کرد: مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور پذیرای خیل عظیم زائران از اقصی نقاط کشور است به گونه ای که حتی برخی زائران دارای مرز زمینی به عراق نیز مرز مهران را برای تردد انتخاب می کنند.

وی در خصوص نقش عشایر در پذیرایی از زائران اربعین هم اظهار کرد: عشایر به عنوان جامعه مولد در همه صحنه ها حضور داشتند و شهدای گرانقدری هم تقدیم کردند و اکنون نیز در کنگره عظیم اربعین عشایر برای پذیرایی از زائران دخیل هستند و در فضایی برگرفته از زندگی سنتی خود از این مسافران پذیرایی می کنند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: باید زمینه و بستر عرضه و صدور محصولات عشایری و روستایی به بازارهای بین المللی فراهم شود.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته برخی از روستاها به علت مهاجرت خالی یا کم سکنه شده است که باید روند مهاجرت معکوس به روستاها جدی پیگیری شود.

هژبری یادآور شد: دولت سیزدهم مشوق های خوبی را برای بازگشت به روستاها فراهم کرده است و در این میان توسعه محصولات روستایی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان برای ایجاد خوداشتغالی باعث مهاجرت معکوس به روستاها خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود امسال مرز مهران به عنوان اصلی ترین کانون تردد زوار اربعین شاهد تردد بیش از ۶۰ درصد زوار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha