آبفا کرمان: یک شهر و پنج روستای سیرجان از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره مند شدند

کرمان - ایرنا - شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اعلام کرد، پروژه تامین آب اضطراری شهر زیدآباد سیرجان و تامین آب پنج روستای این شهرستان با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال امروز(سه شنبه) به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان کرمان، همزمان با هفته دولت؛ پنج روستا برابر با ۱۶۰ خانوار در شهرستان سیرجان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از نعمت آشامیدنی پایدار برخوردار شدند.

شبکه آب آشامیدنی روستاهای چاه بادام، چاه میش، چاه نظری و چاه بیگی سیرجان با حضور مسئولان محلی افتتاح شد.

در این پروژه ۱۸ کیلومتر خط انتقال و ۶ کیلومتر شبکه داخلی اجرا و همچنین ۲ دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت ۱۰ متر مکعب در شبانه روز در روستاهای چاه بادام و چاه میش (هر روستا یک دستگاه) خرید و نصب شده است.

این طرح با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال اجرا شده و با بهره برداری از آن ۱۲۰ خانوار از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

همچنین در این هفته، شبکه آب آشامیدنی روستای قلیدی سیرجان با اعتبار پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسید. در این پروژه هشت کیلومتر شبکه آبرسانی اجرا شد و ۴۰ خانوار از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

پروژه تامین آب اضطراری شهر زیدآباد سیرجان و روستاهای متصل به شبکه آب شهر زید آباد نیز در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در این پروژه با حفر و تجهیز یک حلقه چاه، ۲۵ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شهر زیدآباد افزوده و ۲ هزار و ۲۰۰متر خط انتقال آب نیز اجرا شد که با بهره برداری از این طرح چهار هزار خانوار در شهر زیدآباد و روستاهای تابعه از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha