۴۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد

شهرکرد_ ایرنا_ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره تداوم روند خرید تضمینی گندم گفت: تاکنون ۴۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت‌الله تقی‌زاده شامگاه سه‌شنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت سال‌جاری در نشست خبری مدیران تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری به‌ میزبانی کارخانه سیمان شهرکرد تاکید کرد: از این میزان ۴۴ هزار تن به‌صورت تضمینی و ۲ هزار تن به‌طور توافقی خریداری شده است.
وی افزود: در سال‌جاری هر کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ ۱۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
تقی‌زاده تصریح کرد: امسال تاکنون برابر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری به‌صورت تضمینی خریداری شد.
وی یادآور شد: از این مبلغ تاکنون سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است و پرداخت پول بقیه کشاورزان در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۲۷ هزار تن به ظرفیت‌های سیلو ذخیره گندم در استان افزود شد که از این میزان ۱۲ هزار تن در شهرستان بروجن و ۱۵ هزار تن در شهرستان لردگان استقرار دارد.
وی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری به‌صورت تضمینی خریداری شد.
تقی‌زاده تاکید کرد: در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری ۱۶ مرکز برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.
از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.
هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.
چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.
همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود
هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha