خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری ۱۲۰ درصد رشد یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاروزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته در همین روز رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، سیروس بیک‌بکان روز یکشنبه به اجرای طرح‌های کشاورزی قراردادی و جهش در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: امسال تاکنون ۴۱ هزار و ۸۶۰ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۷ هزار و ۲۴ تُن بوده رشد داشته است.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری و ذخیره‌سازی شد.

بیک‌بکان تصریح کرد: از مجموع گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری ۱۹۹ تُن در شهرستان کوهرنگ، ۲ هزار و ۶۰۷ تُن در شهرستان فارسان، هفت هزار و ۴۲۵ تُن در شهرستان شهرکرد، یک‌هزار و ۸۰۴ تُن در شهرستان اردل، ۶ هزار و ۹۰۱ تُن در شهرستان بروجن، هشت هزار و ۳۰ تُن در شهرستان خانمیرزا، پنج هزار و ۲۲۹ تُن در شهرستان کیار، یک‌هزار و ۷۹ تُن در شهرستان فلارد، پنج هزار و ۷۹۳ تُن در شهرستان لردگان و ۶۲۳ تُن در شهرستان بن خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، در سال‌جاری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ ۱۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری ۱۶ مرکز برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha