۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85215338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطعه نخست پروژه برق رسانی جاده گردشگری طالقان بهره برداری شد

کرج - ایرنا- قطعه نخست پروژه برق رسانی جاده گردشگری هشتگرد- طالقان به مناسبت هفته دولت روز چهارشنبه با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، "رضا خالقی " مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز اعلام کرد: این قطعه برق رسانی بین شهر طالقان و تونل هشتگرد- طالقان به طول ۱۰ کیلومتر اجرا شده است.

وی ادامه داد: با تامین این زیر ساخت افزون بر ایجاد روشنایی برای جاده کوهستانی هشتگرد - طالقان ، زمینه تامین برق مراکز خدماتی مسیر این جاده فراهم شد.

قطعه نخست پروژه برق رسانی جاده گردشگری طالقان بهره برداری شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت : از مجموع ۳۴ کیلومتر طول مسیر جاده هشتگرد- طالقان در ۲۴ کیلومتر آن ستون های برق نصب شده است و امروز ۱۰ کیلومتر از شبکه برق این مسیر افتتاح و مابقی تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

خالقی اظهار کرد: یکی از علل نا ایمنی جاده هشتگرد - طالقان نبود سیستم روشنایی است که این بخش در سال جاری توسط دستگاه های اجرایی به سرانجام می رسد.

وی افزود: در مجموع برای تامین برق جاده گردشگری هشتگرد - طالقان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل راه وشهرسازی البرز گفت : اکنون ایمن سازی این مسیر پرتردد در حال انجام است و نقاط حادثه خیز آن برطرف می شود.

شهرستان طالقان با ۸۵ روستای تابعه به دلیل آب وهوای کوهستانی و طبیعت بکر و زیبا یکی از مناطق هدف گردشگری استان البرز است که جاده جدید آن ۲ سال پیش به بهره برداری رسید.

از آنجا که این جاده هنوز به لحاظ ایمنی و سیستم روشنایی با مشکلاتی مواجه است در فصول بارندگی گاهی مواقع برای پیشگیری از حوادث بسته می شود و خودروها از جاده قدیم طالقان رفت وآمد دارند.

داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور ۲ روز پیش در بازدید از جاده گردشگری هشتگرد - طالقان وضعیت ایمنی این مسیر را مورد بررسی و برای ایمن سازی مسیر قول مساعد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha