۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85215515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود یکهزار و ۳۵۰ روستای مازندران با  تنش آبی مواجه است

نوشهر- ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اظهار این که حدود یکهزارو ۳۵۰ روستای استان با تنش آبی مواجه اند، گفت : چالش تنش آبی این استان براساس برنامه ریزی ها و اعتبارات پیش بینی شده تا مدت سه سال آینده برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد برارزاده روز چهارشنبه همزمان با هفتمین روز گرامیداشت هفته دولت در آیین کلنگ زنی طرح بازسازی و بهسازی " چشمه گردوک " نوشهر افزود : از زمان فعالیت دولت سیزدهم در نخستین گام کتابچه ای با موضوع تنش آبی در این استان تهیه و به دستگاه های اجرایی مرتبط به ویژه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، وزارت نیرو ارایه شد.

وی با قدردانی از اهتمام ویژه وزارت نیرو مبنی بر رفع تنش آبی استان مازندران، اظهار کرد : نتیجه نامه های نگاری های اداری و پیگیری های حضوری با مسوولان کشوری اختصاص اعتبارات قابل توجه برای رفع چالش های آبی استان است.

وی ادامه داد :‌ امروز می توان ادعا کرد طرح های آبرسانی که برای حل این معضل برنامه ریزی شده حدود ۱۲هزار میلیارد ریال بوده که منطقه غرب مازندران در این حوزه ویژه دیده شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران توضیح داد : امروز طرح های آبرسانی حوزه شهری با سرمایه گذاری حدود سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

برارزاده به اعتبارات قابل توجه آبرسانی از محل منابع محرومیت زدایی ملی برای رفع این چالش در مازندران اشاره کرد و گفت:‌ در گام نخست براساس راهبردها مشکلات تنش آبی مردم ۶۰۰ روستای استان برطرف می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت : در این دولت توجه ویژه به تقویت تامین آب دورترین نقاط روستایی این استان شده و در هفته دولت طرح های آبرسانی که در کلاردشت اجرایی و بهره برداری رسید پیش بینی تامین آب جمعیت شناور برای مدت زمان سه دهه آینده هم شد و این نشانه تدبیر درست و منطقی مسوولان است.

برارزاده افزود : با همه تلاش ها این خدمات کافی و در شان و منزلت مردم فهیم و شریف این استان نیست و این مردم نباید به خاطر حضور میلیونی گردشگران، مسافران و زیرساخت های معیوب دچار رنج و زحمت فراوان شوند.

وی ادامه داد:‌به همین خاطر از ۲ سال گذشته سعی و تلاش شد برای رفع این چالش ها از اعتبارات ملی استفاده شود و امروز باید به مسوولان کلان کشور بقبولانیم که برای تقویت زیر ساخت های این استان گردشگرپذیر ملی دیده شود.

حدود یکهزار و ۳۵۰ روستای مازندران با  تنش آبی مواجه است

برخورد با ویلاداران استخردار

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلام هم با ارج نهادن به تلاش های دولت جهادی در رفع تنش آبی در این استان گفت : اگرچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان هم اعتباراتی که در اختیار دارند در حوزه آبرسانی و راه سازی هزینه می کنند اما این اعتبارات پاسخگو نیست.

محمدعلی محسنی بندپی به بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی تاکید و توصیه کرد : با توجه به کم آبی در خطه غربی استان به ویژه نوشهر، چالوس و کلاردشت جلوی آن دسته از ویلاداران استخردار که در مصرف آب صرفه جویی نمی کنند، بگیرند و با آنان برخورد شود.

وی با قدردانی از تلاش های پیوسته مسوولان به ویژه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران برای رفع تنش های آبی استان اظهار کرد : اقدامات متولیان آب و فاضلاب در جذب اعتبارات ملی بسیار ارزشمند است.

حدود یکهزار و ۳۵۰ روستای مازندران با  تنش آبی مواجه است

صرف بیشترین اعتبارات در حوزه آبرسانی

فرماندار نوشهر هم در این مراسم گفت : از مجموع ۶۴ میلیارد تومان اعتبار شهرستانی سعی شد، بیشترین اعتبار در حوزه آبرسانی صرف شود.

رستم زرودی با اشاره به هدر رفت آب چشمه های نقاط روستایی استان از مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران خواست تا با اجرای طرح های آبرسانی به منظور بهره مندی از آب این چشمه ها مشکل کم آبی در این روستاها هم حل شود.

در این آیین طرح بازسازی و بهسازی پروژه آب چشمه گردوک با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال با هدف تامین آب سالم و پایدار برای برخورداری جمعیت ۶۵ هزار نفری شهرستان های نوشهر و چالوس در روستای سنگتجن نوشهر آغاز شد.

استقرار ایستگاه پمپاژ اختصاصی، احداث خط انتقال و رینگ شبکه به طول سه هزار متر از مشخصات فنی این طرح گزارش شد.

هفته دولت در شهرستان نوشهر واقع در غرب مازندران حدود ۵۹ طرح با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال اجرایی یا کلنگ زنی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha