مرکز پایش و مانیتورینگ حفاظت محیط زیست همدان افتتاح شد

همدان- ایرنا- همزمان با هفته دولت مرکز پایش و مانیتورینگ محیط زیست همدان با حضور مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست، نماینده مجلس و جمعی از مسئولان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان روز چهارشنبه در این آیین از همت و تلاش کارکنان این مجموعه برای حفظ زیست بوم، بدون هرگونه آلایندگی و ایجاد نارضایتی زیست‌مندان خبر داد.

«سیده مریم محمدی» اظهار داشت: جهان به سمت مدیریت داده و هوشمند سازی حرکت می‌کند بنابراین این مجموعه هم ناگزیر به حرکت در این سمت و سو است.

وی افزود: با توجه به کمبود نیرو در سازمان حفاظت محیط زیست، برای جبران آن باید از مدیریت داده و هوشمند سازی پایش محیط زیست بهره‌ گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: مجهز شدن منطقه حفاظت شده خانگرمز به سه دوربین پیشرفته زمینه پایش و نظارت آنلاین و ۲۴ ساعته، اطلاع سریع از ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه، جلوگیری از تخریب و تصرف و از همه مهمتر تهیه بانک اطلاعاتی خوب و دقیق از تنوع زیستی منطقه می شود.

محمدی اضافه کرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر نیز به سه دوربین مجهز شد.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ مکلف هستند سیستم پایش را به صورت برخط در واحدهای صنعتی نصب کنند، گفت: با راه‌اندازی مرکز پایش و مانیتورینگ، وضعیت صنایع تولیدی و صنعتی این استان بدون حضور در واحد و به صورت برخط پایش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان افزود: در صورت رعایت نکردن الزامات زیست محیطی، با استناد به تصایر ضبط شده اقدام قانونی لازم صورت می گیرد.

مرکز پایش و مانیتورینگ حفاظت محیط زیست همدان افتتاح شد

محمدی تاکید کرد: اجازه ایجاد آلایندگی به هیچ واحد صنعتی در استان داده نمی شود همچنین هیچ واحدی نمی‌تواند فاضلاب خود را رها یا بدون نصب فیلتر، هوا را با انتشار آلاینده‌ها، آلوده کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار پایش محیط زیستی انجام شد ادامه داد: پارسال یک هزار و ۵۰۰ تن پسماند صنعتی این استان مدیریت شد.

محمدی اظهار داشت: هفته دولت سال جاری پنج طرح محیط زیست در استان به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: ۲۱ واحد صنعتی همدان ملزم به ساخت تصفیه خانه شدند تا فاضلاب صنعتی را تصفیه و به چرخه تولید و استفاده بازگردانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha