تجهیز محیط بانان همدانی به لوازم دفاع شخصی+فیلم

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: ۲۰ قلم تجهیزات دفاع شخصی و حفاظتی و ۱۲ قلم تجهیزات مهار آتش در اختیار محیط بانان همدان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیده مریم محمدی روز دوشنبه در آیین رونمایی از تجهیزات اطفای حریق، دفاع شخصی، حفاظتی و انفرادی پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با پیگیری های رییس سازمان حفاظت محیط زیست، تجهیزات انفرادی و دفاع شخصی نسبت به سال های گذشته از نظر کمی و کیفی رشد خوبی یافته و جیره غذایی محیط بانان هم در این مدت چهار برابر افزایش یافته است که در چندنوبت طی طول سال بین آنها توزیع می شود.

وی اضافه کرد: محیط بانی همچنان یک کار بسیار سخت و دشوار است که تنها با عشق و علاقه به طبیعت و قدرت و دلاورمردی قابل انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار امیدواری کرد: تجهیزات بهتری در زمان باقی مانده تا پایان سال تهیه شود تا بتوان با بهره گیری از این آنها خلاء کمبود نیروی محیط بان را از طریق هوشمند سازی و استفاده از فناوری های نوین جبران کرد.

محمدی همچنین گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به همدان در مرداد سال گذشته، منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر به دوربین های پیشرفته مجهز شده است به گونه ای که می توان از مرکز مانیتورینگ واقع در محل اداره کل، این منطقه حفاظت شده را رصد و پایش کرد.

وی ادامه داد: این منطقه حفاظت شده امسال به دوربین های حرارتی دید در شب و دیده بان مجهز شده است و سعی می شود در دیگر مناطق نیز دوربین دید در شب، حرارتی و دیده بان تهیه و نصب شود تا امکان ورود شکارچیان متخلف به مناطق حفاظت شده سلب شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان افزود: همه محیط بانان و خودروهای این اداره کل امسال به دستگاه جی پی اس مجهز شدند تا بتوان براحتی محل حضور آنها را رصد کرد.

محمدی از فعالیت های صورت گرفته برای آبرسانی به حیات وحش خبرداد و گفت: طرح های آبرسانی متنوعی برای وحوش همدان در دستور کار قرار دارد.

این مسوول گفت: از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای اجرای طرح های آبرسانی به حیات وحش همدان استفاده می شود و در این رابطه مقرر شده تا از مناطق حفاظت شده بازدید شود.

مدیرکل حفاظت محیط زبست همدان بیان کرد: همواره از کمک همراهی نیروهای نظامی و امنیتی در کمک به ضابطان قضایی محیط زیست اعتماد محیط زیست حساب ویژه باز کرده تا نتیجه این تعامل حفاظت از تنوع زیستی و عرصه های طبیعی ادامه داشته باشد.

در این مراسم، اقلام و تجهیزات حفاظتی، دفاع شخصی، انفرادی پرسنل یگان حفاظت شامل افشانه، شوکر، دستبند، عینک کوه نوردی، پروژکتور، هد لایت، مشک آب، دوربین دیده بانی، ست لباس گرم، لباس فرم، لباس عملیاتی،کوله پشتی، عصا، کیف کمری، جوراب و پوتین تابستانه و زمستانه، نیم پوتین، کمربند فرم و عملیاتی، دستکش، ست قاشق چنگال و چاقو، لیوان و بشقاب بین محیط بانان توزیع شد.

همچنین اقلام مهار حریق شامل کیف کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی، گوی اطفای حریق، چتوی اطفای حریق، دستکش، لباس اطفای حریق، دمنده، فلکسی پک، آتش کوب و بیل نیز بین محیط بانان همدانی توزیع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha