۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۳۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85216229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پسکوف از بررسی احتمال عمدی بودن سقوط هواپیمای پریگوژین خبر داد

تهران- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که بازرسان روسیه درباره احتمال عمدی بودن سقوط هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر تحقیق می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پسکوف چهارشنبه به خبرنگاران گفت: کاملا واضح است که احتمالات متفاوتی مدنظر قرار می‌گیرند، از جمله رخ دادن یک جنایت عمدی.

وی با بیان اینکه بازرسان هنوز به نتیجه‌گیری رسمی نرسیده‌اند، افزود: اجازه بدهید که منتظر نتایج تحقیقات روسیه بمانیم.

هواپیمای حامل پریگوژین از نوع «امبرائر» ساخت برزیل بود و روسیه به برزیل اطلاع داده است که در حال حاضر تحقیقات تحت قوانین بین‌المللی انجام نخواهد شد.

پسکوف اظهار کرد: تحقیقات در حال انجام است و کمیته تحقیقات مسئولیت آن را بر عهده دارد. در این پرونده هیچ صحبتی از جنبه‌های بین‌المللی وجود ندارد.

شامگاه چهارشنبه اول شهریور ۱۴۰۲، هواپیمایی خصوصی حامل ۱۰ مسافر از جمله پریگوژین فرمانده واگنر که از سن پترزبورگ به مقصد مسکو در حال حرکت بود، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

ساعتی بعد از این حادثه، آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه با انتشار فهرست سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در منطقه تِوِر روسیه تائید کرد که پریگوژین هم در این لیست حضور داشته است.

پریگوژین که پیشتر آشپز شخصی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بود، در تیرماه ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای ارتش روسیه را به حمله علیه مواضع این گروه به جای حمله به مواضع نیروهای اوکراینی متهم کرد.

وی همچنین مدعی تصرف پایگاه‌های نظامی شهر روستوف شد و نیروهای خود را به سمت مسکو روانه کرد. وزارت دفاع روسیه و شخص پوتین، پریگوژین را به خیانت متهم کردند.

شورش گروه واگنر بعد از چند روز با وساطت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس پایان یافت.

پیکر پریگوژین روز سه شنبه هفتم شهریورماه با حضور خانواده و دوستان وی در قبرستانی در سن پترزبورگ به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha