۹ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85216367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات درمانی به ۵۳۴ زائر اربعین در مرز باشماق ارائه شد

سنندج- ایرنا- سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام مستقر در مرز باشماق مریوان گفت: این بیمارستان طی ۱۰ روز گذشته به بیش از ۵۳۴ زائر اربعین ایرانی و خارجی در این مرز خدمات درمانی ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، مصطفی فرامرزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۵۱۹ زائر (۵۱۱ ایرانی و هشت غیر ایرانی) به صورت سرپایی درمان، ۱۵ نفر بستری و پنج نفر برای ادامه مراحل درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی افزود: بیشترین دلیل مراجعه این افراد به ترتیب مربوط به گلو درد، درد عضلانی، سردرد، فشار خون بالا، دیابت، اسهال و استفراغ، تروما و گرمازدگی بود.

بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام ادامه داد: بسترهای ارائه خدمت مطلوب تر از سال گذشته در مریوان، پایانه مرزی باشماق و مسیرهای مواصلاتی فراهم شده است و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان تا پایان برگشت زائرین بصورت آماده باش خدمات حوزه سلامت را ارائه خواهد داد.

فرامرزی یادآور شد: بر اساس دستور العمل ها و پروتکل های مربوطه، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا به بهترین شکل ممکن در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار و همچنین گرمازدگی، سوءهاضمه و عفونت های مرتبط با آب و غذا، اقدامات لازم صورت بگیرد.

مزر باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha