۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85216405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت ۱۰ سالن ورزشی طرح شهید سلیمانی در دستور کار آموزش و پرورش زنجان است

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با هدف توسعه فضاهای ورزشی، ساخت ۱۰ سالن ورزشی طرح شهید سلیمانی در نقاط مختلف این استان از سوی آموزش و پرورش زنجان در دستور کار قرار دارد.

علی اسماعیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور متوسط میزان پیشرفت فیزیکی این سالن‌‎های ورزشی ۳۰ درصد است که با تکمیل آنها سرانه ورزشی دانش‎‌آموزان زنجانی از ۲۸ سانتی مترمربع به ۳۸ سانتی مترمربع ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح مذکور ساخت ۲۴ چمن مصنوعی با محوریت مناطق محروم هم آغاز شده است، اظهار داشت: این چمن‌ها در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در کنار اجرای طرح شهید سلیمانی، طرح شهید خرازی نیز همزمان با کشور در استان زنجان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح، مردمی سازی فضاهای ورزشی به منظور در اختیار گذاشتن آن فضاها برای دانش آموزان و خانواده هایشان به منظور همگانی شدن ورزش در سطوح مختلف است.

اسماعیلی گفت: توجه به توسعه فضاهای ورزشی سلامت و نشاط دانش آموزان را به دنبال دارد و در این راستا آموزش و پرورش استان برای تحقق این مهم برنامه و مدیریت لازم را دارد و در سالجاری تعداد فضاهای ورزشی برای دانش آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی ورزش مدارس و دانش آموزان را پایه و اساس ورزش قهرمانی دانست و ادامه داد: برای امسال با همبستگی های خوبی که بین آموزش و پروش و اداره کل و ورزش و جوانان استان ایجاد شده، اجرای المپیادهای ورزی در سنین دانش آموزی در کیفیت بالا در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، طرح شهید سلیمانی با هدف تلفیق مشارکت آموزش و پرورش با دیگر دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در توسعه فضای ورزشی در خدمت نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha