۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۲:۰۲
کد خبرنگار: 863
کد خبر: 85217050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون گردشگری ایران به چین سفر کرد

۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۲:۰۲
کد خبر: 85217050
معاون گردشگری ایران به چین سفر کرد

تهران- ایرنا- علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضور در نشست اتحادیه بین المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم، در صدر هیاتی از فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری به چین سفر کرد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، شالبافیان قرار است با شرکت در نشستی با موضوع توسعه همکاری‌های گردشگری بخش‌های خصوصی ایران و چین، به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود برای تقویت رفت و امد گردشگران بین دو کشور بپردازد.

با توجه به تاکید جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد تسهیلات بیشتر در حوزه گردشگری با هدف جذب گردشگران بیشتر در داخل کشور ، شالبافان در این سفر تلاش خواهد کرد تا زمینه تحقق این مهم را فراهم سازد.

دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش گردشگران و مهمانان از چین همواره تسهیل ورود گردشگران را در دستور کار خود داشته و بر همین اساس به صورت داوطلبانه روادید را برای ورود گردشگران چینی به صروت یکطرفه لغو و نیز پروازهای متعددی را بطور مستقیم به چین دایر کرده است.

شالبافیان در این سفر که از ۱۰ تا ۱۶ شهریور برنامه‌ریزی شده است، ابتدا به شهر «جیانگ د ژن» خواهد رفت و در نشست اتحادیه شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم به عنوان سخنران ویژه سخنرانی می‌کند، سپس طبق برنامه در نشست‌های رسمی با مقامات دولتی حوزه گردشگری چین و همچنین با فعالان بخش خصوصی از جمله تورگردان و فعالان صنعت گردشگری این کشور دیدار و درباره توسعه روابط گردشگری ایران و چین رایزنی خواهد کرد.

شالبافیان در این سفر علاوه بر دیدارها و نشست‌های تخصصی با رسانه‌های داخلی و بین‌المللی چین درباره ظرفیت‌های گردشگری ایران و معرفی جاذبه‌ها فرهنگی طبیعی و تاریخی همچنین همکاری متقابل ایران و چین در بخش گردشگری گفت‌وگو خواهد کرد.

این سفر در چارچوب توسعه دیپلماسی گردشگری با حضور نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌های صنعت گردشگری ایران انجام می‌شود که فعالان صنعت گردشگری علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران، فرصت‌های همکاری سرمایه‌گذاری در ایران و ظرفیت ها و مزیت های بازار هدف گردشگری کشور چین را بررسی و تحلیل می‌کند تا فضای همکاری دوطرفه را گسترش دهند.

در این سفر مدیران دفاتر خدماتی که از مبدا چین به ایران گردشگر می‌آورند و سابقه طولانی همکاری با فعالان صنعت گردشگری چین دارند و برخی از فعالان گردشگری که به تازگی وارد بازار جدید گردشگری چین شده‌اند، ضمن آشنایی با فرهنگ و تمدن چین، با سلایق گردشگران چینی بیشتر آشنا خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha