امام جمعه یزد: تدین و تفکر، سرلوحه اقدامات دولتمردان یزد باشد

یزد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تدین، تفکر و تعقل، سرلوحه اقدامات دولتمردان یزد باشد و در مسیر خدمت به مردم و رضای خدا گام بردارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله "محمد رضا ناصری" روز شنبه در نشست مشترک با استاندار و جمعی از مدیران استان افزود: در ادارات دولتی و بویژه آموزش و پرورش به این سه اصل توجه ویژه شده و سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استاندار یزد نسبت به اقدامات فرهنگی توجه ویژه ای داشته که قابل قدردانی است و بهره گیری از ظرفیت هیئت های اندیشه ورز و دور اندیشی در امور نیز مورد توجه ویژه بوده و هر مدرسه باید پایگاهی برای ترویج فرهنگ قرآنی باشد .

امام جمعه یزد گفت: مسئله تولید پوشاک به صورت جدی در استان دنبال شود همچنین احداث نیروگاه های خورشیدی در اولویت باشد و در مورد خودکفایی نهاده های دامی نیز در استان برنامه ریزی شود تا به خارج وابسته نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز در این نشست گفت: به رغم کسری آب ۷۰۰ لیتر بر ثانیه شهر یزد، با تدابیر اندیشیده شده، امسال قطعی آب وجود نداشت و از تنش آبی سال ۱۴۰۲ عبور کردیم.

جلال علمدار افزود: پروژه رینگ شهری یزد با ۱۶۰ کیلومتر خط انتقال در حال اجراست تا آب با کیفیت و با فشار یکسان را به تمام سطح شهر منتقل کنیم همچنین پروژه آبرسانی به اکرمیه، اکبرآباد و حسن آباد با ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در حال انجام است تا مشکل ۳۰ ساله کم آبی، بی‌آبی و کم فشاری این مناطق رفع شود.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی به ۶ مجتمع و ۵۸ روستای استان طی قراردادی ۱۳۲ میلیارد تومانی با قرارگاه امام حسن مجتبی اجرایی خواهد شد که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: پروژه آبرسانی به ۳۶۰ روستای استان نیازمند اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی است که در حال حاضر قرارداد اولیه آن برای آبرسانی به ۱۱۰ روستا با هزار میلیارد تومان هزینه آماده انعقاد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست گفت: تهیه و تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان بعد از ۵ سال در دستور کار استان قرار گرفت و تهیه برنامه پیشرفت فرهنگی همگام با سند تحولی یزد نوین صورت گرفت است.

احسان عابدی، افزود: توجه ویژه به حوزه قرآن و عترت در دستور کار بوده که از جمله آن می‌توان به تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی، احیاء نمایشگاه قرآن بعد از چندسال تعطیلی، برگزاری دوره ها و کارگاه های مختلف تربیت مربی و مدرس قرآن و صحیفه سجادیه در سطح استان و طرح تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن اشاره کرد.

وی ادامه داد: خنثی کردن عملیات روانی دشمن برای تحریم و تعطیلی فرهنگ و هنر با برگزاری رویدادهای متعدد فرهنگی و هنری با مشارکت دستگاه های فرهنگی استان انجام شد و کارگاه ها و آموزش های سبک زندگی ایرانی اسلامی در شهرستانها (۳۵۰ کارگاه) و محلات یزد نیز آغاز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: این طرح در مدارس انجام شده و برای برگزاری مجدد آن برنامه ریزی صورت گرفته است. توجه به تولیدات هنری با تولید ۱۰ نماهنگ، ۲ آلبوم سرود، ۴ مستند و ۱۰ فیلم کوتاه با موضوع جوانی جمعیت، در دستور کار بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد نیز در این نشست گفت: رشد ۷.۵۵ درصدی اقتصادی استان را به عنوان استان اول کشور داشتیم و ۹۲۵۸ واحد در حوزه های مختلف در استان در حال فعالیت هستند.

مرتضی محمودی افزود: تمرکز ویژه ای بر راه اندازی مجدد واحدهای راکد در استان شده است و در کشور ۱۰۰۰ واحد تحت تملک بانک ها است و با پیگیری های انجام شده و کاهش این آمار در استان، کمتر از ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی استان، تحت تملک بانک ها است .

وی ادامه داد: ۷۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از واحدهای راکد و زیر ظرفیت تولید برای حفظ اشتغال، تخصیص یافته است که حاصل این اقدام و دیگر اقدامات حوزه اشتغال ، تحقق ۱۲۶ درصد سهم اشتغال استان در سال گذشته بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد گفت: ۶۱ درصد اشتغال سال گذشته را فارغ التحصیلان دانشگاهی و ۸۱ درصد را بومی های استان، شامل می شدند که توجه ویژه به حوزه نساجی و پوشاک صورت گرفته است. ورود ۴۰۰ ماشین آلات جدید در حوزه نساجی انجام می‌شود که تا ۳۰ سال، سن ماشین آلات صنعت نساجی استان را کاهش می‌دهد.

محمد حسین طالبی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز در این نشست گفت: ایجاد درآمد پایدار برای روستا ها را دنبال کردیم‌ . با این نگاه طرح های درآمدزایی در روستاها تعریف شد و بهسازی و مرمت جاده های روستایی را در قالب نهضت آسفالت دنبال می‌کنیم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد نیز دراین نشست گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران درآمدهای خانوارهای یزدی در سال حدود ۸ درصد از میانگین کشوری بیشتر و در مقابل هزینه خانوارهای یزدی از میانگین کشوری ۱۱ درصد کمتر است.

محمد دهقان منشادی اظهار داشت: این موضوع با گزاره گران بودن یزد به هیچ عنوان همخوانی ندارد و عدم صحت آنرا اثبات میکند .

سید مسعود عظیمی، هماهنگ کننده و ناظر عالی امور کلان و راهبردی استان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به عدم دسترسی استان یزد به دریا، تحقق اقتصاد دریا پایه به عنوان یکی از رویکردهای مورد پیگیری استان دنبال شد و در این راستا تسهیلات و بسته‌های تشویقی مناسبی جهت سرمایه گذاری در سواحل جنوبی در نظر گرفته می شود.

محمدکاظم صادقیان، مدیرکل صمت استان یزد نیز در این نشست گفت:با اعمال محدودیت های استقرار صنایع در محور مهریز_عقدا، تعداد جوازهای تاسیس صنایع از ۳۰۰۰ جواز به به ۱۲۰۰ جواز رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha