اسب‌های برتر هفته چهارم کورس اسبدوانی آق‌قلا مشخص شدند

گرگان - ایرنا - هفته چهارم کورس اسبدوانی تابستانه - پاییزه آق‌قلا عصر امروز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد و اسب‌های برتر مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقابت‌های این هفته از مسابقات در ۶ دور و هر دور به مسافت هزار متر برگزار شد.

در رقابت‌های این هفته ۵۵ راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون به رقابت پرداختند که نتایج زیر به دست آمد:

در دور اول اسب‌های بیشتر از سه ساله از نژاد ترکمن در کلاس ۶ وارد دپار شدند که پس از باز شدن درب‌های دپار و طی کردن مسافت هزار متری تا خط پایان، تی‌تی گل جابر با چابکسواری محمدرضا نوری زودتر از خط پایان عبور کرد و اول شد.

در این دور اسب‌های الیف و کنتاکی ۲ به ترتیب با چابکسواری کیوان قلرعطا و بنیامین جرجانی دوم و سوم شدند.

دور دوم این هفته باز هم در مسافت هزار ویژه اسب‌های ۲ ساله از نژاد دوخون و سطح مبتدی و نبرده برگزار شد که اسب‌های قارا بولت، آرژانتین و ماکان بوی که به ترتیب آرمین آق‌آتابای، نورمحمد بهادر و پیمان قلرعطا چابکسواران آن اسب‌ها بودند، اول تا سوم شدند.

سومین هزار متر این هفته را اسب‌های بیشتر از سه ساله با نژاد دوخون که پیشتر ۲ تا ۶ امتیاز داشتند، برگزار کردند.

در این دور مبین کم، نورمحمد بهادر و عرفان افق‌عطا به ترتیب اسب‌های بانو بشارت، نیو اسکای و ایران بانو را زودتر از سایر چابکسواران و اسب‌هایشان از خژ پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

در دور چهارم اسب‌های بیشتر از سه ساله و از نژاد تروبرد، کلاس ۶ به مسافت یک هزار متر حضور داشتند که اسب پرنسس شاه‌فارهه با چابکسواری آرمین آق‌آتابای اول شد و اسب‌های روتی تاپ و بلک وینر را که بهرام بینایی و مومن بهادر چابکسواران آن بودند، دوم و سوم شدند.

دور پنجم را اسب‌های کلاس ۶ که بیشتر از سه سال سن داشتند و نژادشان دوخون بود، برگزار کردند.

اسب‌های فشفشه، ریو سولیا و سراتو در این دور که مسافت طی شده آن همچون چهار دور پیشین هزار متر بود، با چابکسواری عرفان طعنه، بنیامین جرجانی و رامین قهرمانی اول تا سوم شدند.

در دور ششم و پایانی این هفته از رقابت‌های کورس اسبدوانی آق‌قلا اسب‌های کارایل، دلاریس و نیو تیک که ۲ ساله و از نژاد دوخون بودند و بین ۲ تا ۶ امتیاز از هفته‌های قبل داشتند،‌ با چابکسواری مبین کم، مومن بهادر و صادق ایری مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در پایان این هفته که مبین کم با کسب ۲ مقام اولی، برترین چابکسوار شناخته شد، در مجموع چهار میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده به مالکین، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر اهداء شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha