۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85217639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر کردستان در مرز باشماق به زائران اربعین خدمات می دهد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان گفت: ۱۱ تیم عملیاتی این جمعیت شامل ۶۰ نیرو به صورت شبانه روزی در مرز باشماق مریوان برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی مستقر است.

پیام جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سراسر استان، ۴۱ تیم عملیاتی ثابت، پشتیبان و موقت آماده باش است و تمام مسیرهای مواصلاتی استان کردستان بویژه مسیرهای منتهی به شهرستان مریوان مورد پوشش امدادی است.

وی افزود: اکنون تمام لجستیک مورد نیاز عملیات در مرز باشماق استقرار یافته است و ۲ تیم عملیاتی همراه با آمبولانس، خودروی نجات و تمام تجهیزات امدادی مورد نیاز، خارج از مرزها مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: امسال برای اولین بار یک تیم پزشکی امدادی برای پوشش حوادث احتمالی ایام اربعین در تکیه حضرت رسول اکرم (ص) در شهر سلیمانیه عراق مستقر است.

جلالی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر استان کردستان تا پایان مراسم اربعین، برای ارائه خدمت به زائران حسینی در مرز باشماق مریوان مستقر است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر به صورت ذاتی در هر حادثه، اتفاق و مناسبتی وظیفه امداد و نجات را به عهده دارد و امسال نیز قرارگاه مرکزی هلال‌احمر در در مرز باشماق مریوان مستقر است.

امسال برای دومین سال است که مرز باشماق برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

مرز باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان نیز در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha