۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85217788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به کتابخانه‌های خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: ۳۷ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت برای ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های استان تخصیص یافت.

مهدی آریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این میزان اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز کتابخانه های مرکزی اسفراین و آشخانه هزینه شد.

وی افزود: همچنین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از کتابخانه ایور، ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل کتابخانه سنخواست و هفت میلیارد ریال نیز برای ساخت و تکمیل کتابخانه تیتکانلو هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی تصریح کرد: کتابخانه های سنخواست و تیتکانلو اکنون بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آریان با اشاره به ارتقای سرانه تعداد کتاب و منابع فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان، گفت: طی عملکرد دولت شاخص سرانه عضویت کتابخانه های عمومی استان ۹۶ درصد و سرانه امانت کتب و منابع اطلاعاتی ۴۱۸ درصد رشد داشته است.

اینک در استان خراسان شمالی ۷۷ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که هفت باب از این تعداد در دولت سیزدهم اجرا شده است که ۳۴ درصد به زیر بنای کتابخانه های استان افزوده شده است.

۹۸۸ هزار و ۱۳۰ جلد کتاب در کتابخانه های این استان موجود است که ۶۰ هزار و ۸۷۵ نفر عضو از این ظرفیت استفاده خواهند کرد.

طبق آخرین آمار خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha