کوچکترین زائر حسینی در پیاده‌روی اربعین کیست؟+ فیلم

مهران- ایرنا- کوچکترین زائر ایرانی شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین حسینی نوزاد یک ماهه‌ای از لنگرود است.

برخی معتقدند حضور در پیاده‌روی اربعین در این شرایط که شهرهایی مثل نجف و کربلا بالای ۵۰ درجه سانتیگراد است، برای کودکان اصلا مناسب نیست و لذا این افراد توصیه می کنند از بردن کودکان به این پیاده روی خودداری کنید ولی صدها هزار کودک از عراق و ایران و کشورهای دیگر در این پیاده‌روی حضور دارند.

خانواده گلستانی که یک ماه است شیرینی حضور علی را در جمع خود احساس می کنند، هفته پیش بار سفر را بستند و نوزاد یک ماهه را به همراه خود به پیاده روی ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا آوردند و برای در امان ماندن این طفل از گرمای طاقت فرسای عراق شب ها طی طریق کرده و مقداری از مسیر را هم با خودرو پیمودند.

مادر بزرگ علی گلستانی امروز شنبه ۱۱ شهریور در پایانه مرزی مهران در پاسخ به این سوال خبرنگار معارف ایرنا که آیا کسی با سفر این نوزاد مخالفتی نداشت، گفت: خود من یکی از مخالفان سفر علی بودم ولی مادرش گفته که این فرزند را نذر علی اصغر امام حسین کرده است.

وی در حالی که کوچکترین زائر حسینی را در آغوش داشت، افزود: این نوزاد هیچ مشکلی در این سفر نداشت و به شکر الهی پس از زیارت کربلا به سلامت به وطن برگشتیم.

محمدجواد گلستانی پدر علی به ایرنا گفت: دختر کوچکم حنانه هم در این پیاده‌روی حضور دارد و ما به صورت خانوادگی به این سفر آمده ایم.

شاید برخی بگویند ای کاش امکان ثبت حضور این نوزاد در پیاده‌روی اربعین در گینس وجود داشت ولی باید گفت این رکورد را بالاتر از نهادهای بشری یعنی خداوند برای پدر و مادرش ثبت کرده تا در روزی که انسان ها محتاج رحمت واسعه الهی هستند، از شفاعت سالار شهیدان برخوردار شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha