۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85218124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ میلیارد ریال برای احداث پایگاه های اورژانس در خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر استانی دولت برای احداث ۲۰ پایگاه اورژانس در استان تخصیص یافت.

دکتر تقی دولت آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار برای احداث هفت پایگاه اورژانس در بجنورد، پنج پایگاه اورژانس در مانه و سملقان، چهار پایگاه اورژانس در شیروان و چهار پایگاه اورژانس در شهرستان های فاروج، رازوجرگلان و جاجرم هزینه می شود.

وی افزود: سال گذشته نیز کلنگ احداث یک پایگاه اورژانس جاده ای با مشارکت نیکوکاران سلامت در فاروج بر زمین زده شد که با بهره برداری از این پایگاه ۹ روستا با جمعیت هشت هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات اورژانس ۱۱۵ بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی؛ اکنون ۴۸ پایگاه اورژانس جاده ای در خراسان شمالی فعال است.

دولت آبادی با اشاره به افزوده شدن سه دستگاه موتورلانس طی عملکرد دولت به ظرفیت امدادی خراسان شمالی، گفت: از این تعداد یک دستگاه به شهرستان شیروان و ۲ دستگاه نیز به شهرستان بجنورد اختصاص یافت.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: فعالیت این موتورلانس ها به گونه ای است که هنگام درخواست آمبولانس، آن ها اعزام خواهند شد و اقدامات اولیه را برای بیمار انجام می دهند که در صورت نیاز آمبولانس اعزام می شود.

وی اشاره به هزینه ۵۶ میلیارد ریالی برای تعمیر آمبولانس های خراسان شمالی، گفت: این میزان اعتبار سال گذشته به دلیل اولویت کار فوریت های پزشکی و حساسیت خدمات رسانی از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها اختصاص یافت.

دولت آبادی افزود: همچنین سال گذشته تعدادی زیادی از آمبولانس‌ها اورهال و به ناوگان اورژانس استان بازگشت تا روند خدمات رسانی به شهروندان در سریع ترین زمان انجام شود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha