۵۵۴ میلیارد ریال طرح ارتباطی در چرام و باشت افتتاح و کلنگ زنی شد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: هفته دولت امسال ۵۵۴ میلیارد ریال طرح ارتباطی در شهرستاهای باشت و چرام افتتاح و کلنگ زنی شد.

سید محمود رادمنش روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد هفت طرح در شهرستان چرام و پنج پروژه در شهرستان باشت بوده است.

وی با اشاره به اتصال بیش از ۱۰۶ روستای بالای بیست خانوار استان در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به منظور توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری شده است.

رادمنش تصریح کرد: میزان دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم رشد مطلوبی داشته و این استان رتبه پنج را در بین استاهای کشور دارد.

وی بر لزوم دسترسی روستاهای استان به ارتباط پایدار تاکید کرد و افزود: ۹۵ پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان با رعایت عدالت و توازن منطقه ای تعریف شده که چهار هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار این پروژه هاست.

بیش از ۹۶ درصد روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده اند.

شهرستان چرام با ۲۳ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۷۶ روستای بزرگ و کوچک است.

به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha