اینترنت پرسرعت به روستاهای دور دست کهگیلویه و بویراحمد رسید

یاسوج - ایرنا - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار نفر از جمعیت نقاط دور افتاده روستایی شهرستانهای بویراحمد و باشت از اینترنت پرسعت بهه مند شدند.اینتر نت پرسرعت

سید محمود رادمنش روز شنبه در گفت وگو ا ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از ۲ پروژه ارتباطی ۲۴۰ خانوار در روستاهای ده بزرگ فیروزآباد و یوسف آباد مختار در بویراحمد و روستای شاه زینعلی در شهرستان باشت از خدمات اینترنت پرسرعت ۴G بهره مند شدند.

وی بیان کرد: در این راستا ۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات هزینه شد.

رادمنش تصریح کرد: با تامین اینترنت پرسرعت زمینه بهره مندی از آموزش الکترونیک برای دانش آموزان، خرید و فروش آنلاین، ارایه خدمات دولت الکترونیک و خدمات بانکی برای ساکنان فراهم شده است.

وی افزود: ۱۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان در دولت سیزدهم از اینترنت پر سرعت برخوردار شده اند و ۱۸ روستای دیگر هم در حال اجراست.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

به تفکیک میانگین اتصال به اینترنت پرسرعت روستاهای استان شامل روستاهای شهرستان باشت ۹۰/۲۸ درصد، بویراحمد ۹۵/۵ درصد، بهمئی ۹۱ درصد، چرام ۹۵/۶۵ درصد، دنا ۹۰ درصد، کهگیلویه ۹۴ درصد، گچساران ۹۶/۱۵ درصد و روستاهای شهرستان لنده ۹۴/۱۲ درصد به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۵ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha