۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85218581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو حماس: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را برای جنایاتش پاسخگو کند

تهران- ایرنا- باسم نعیم از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه شب از جامعه جهانی خواست تا رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایاتش پاسخگو کند.

به گزارش ایرنا از تارنمای فلسطین آنلاین، نعیم از اظهارات کارولین گینز وزیر همکاری و توسعه بلژیک در خصوص جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیان به ویژه کودکان استقبال کرد.

وی تاکید کرد که اظهارات وزیر بلژیکی کاملاً با واقعیت‌های میدانی مطابقت دارد و چندین گزارش سازمان ملل متحد و به ویژه تحت حکومت کابینه راست افراطی فعلی آن را تائید می‌کند.

عضو ارشد حماس گفت که واکنش اشغالگران و سران خشمگین رژیم صهیونیستی به این اظهارات نشان دهنده ترس این رژیم از افشای افسانه‌های خود است که برای دهه‌ها ترویج کرده و تمایل آن به دور نگه داشتن جنایات خود از افکار عمومی و رسانه‌های بین المللی است.

نعیم همچنین از جامعه بین المللی خواست تا اقدامات فوری برای مهار اشغالگری و توقف اقدامات آنها در قبال مردم فلسطین اتخاذ کند و اطمینان دهند که رهبران و شهرک نشینان آنها به خاطر جنایات مستمر خود علیه مردم، سرزمین ما و مقدسات ما پاسخگو می‌شوند.

وزیر همکاری و توسعه بلژیک پیش تر در مصاحبه‌ای گفته بود که در سال‌های اخیر، البته که اروپا توجه بسزایی به اوکراین نشان داده است؛ اما افراد بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که به کمک نیاز دارند. در خاک اشغالی فلسطین، به عنوان مثال، دیگر وضعیت قابل ادامه نیست. اسرائیلی‌ها برخی روستاهای فلسطینیان را به طور کامل از روی نقشه حذف کرده‌اند.

همچنین عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس از اظهارات گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین قدردانی کرد و افزود: جامعه جهانی گام‌های عملی را برای جرم‌انگاری اقدامات اشغالگران و محاکمه مقامات فاشیست رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

وی همچنین تاکید کرد که این اتفاق تازگی ندارد و اسرائیل از سال ۱۹۶۷ میلادی بیش از ۶۰ هزار منزل مسکونی فلسطینی‌ها را تخریب و بمباران کرده و باعث بی خانمان شدن صدها هزار فلسطینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha