۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85220081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستیار وزیر خارجه نتانیاهو، وزیر بحرینی را سرزنش کرد

تهران - ایرنا - در سایه مخالفت گسترده و قاطع مردم بحرین با سازش حکومت کشورشان با رژیم صهیونیستی و عدم سفر آنها به سرزمین های اشغالی، منابع خبری صهیونیستی فاش کردند که دستیار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه بحرین را به این خاطر سرزنش کرده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری عربی۲۱ امروز دوشنبه به نقل از منابع صهیونیستی نوشت که «الی کوهن» برغم رسوایی اخیر بوجود آمده پس از افشای دیدارش با وزیر خارجه برکنار شده لیبی و نیز اعتراضات در منامه پایتخت بحرین (علیه روند سازش حکومت کشورهان با رژیم صهیونیستی) دیداری با همتای بحرینی اش داشت.

«اسمدار پری» خبرنگار اعزامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» به بحرین گفت که سفر کوهن قرار بود ۷ اوت برگزار شود اما درآخرین لحظه به دلیل "مسائل فنی" به تعویق افتاد ولی دلیل واقعی آن، تعرض «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی بود.

وی دیدار کوهن و «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین را "گرم و دوستانه" توصیف کرد و گفت که دوطرف در مورد "بهبود روابط، همکاری بین آنها و سفر گردشگران" صهیونیست به بحرین صحبت کردند اما یکی از دستیاران کوهن، الزیانی را بخاطر این که "گردشگران بحرینی به اندازه کافی" به سرزمین های اشغالی نمی روند، "سرزنش" کرد.

مقامات بحرین تاکنون درباره گفته این خبرنگار صهیونیست مبنی بر سرزنش شدن وزیر خارجه بحرین توسط کوهن اظهارنظری نکرده اند.

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین با موج محکومیت های مردم، نهادهای مدنی و جمعیت های دینی و سیاسی از جمله جمعیت های ممنوع الفعالیت شده در این کشور روبرو شده است. پیش از این نیز مردم بحرین بارها با تظاهرات مخالفت خود را با سازش حکومت کشورشان با تل آویو ابراز داشته و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیده اند.

به گزارش ایرنا، پیش تر موسسه تحقیقات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو با انتشار گزارشی فاش کرد که روابط رژیم صهیونیستی با بحرین به دلایل مختلف در حالت رکود قرار گرفته و در واقع به بن‌بست خورده است.

در گزارش موسسه تحقیقات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو یکی از دلایل این رکود در روابط، سیاست‌های جدید کابینه رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین عنوان شده است.

برپایه این گزارش، دلیل دیگر این اتفاق فشارهای داخلی بر حکومت بحرین در این زمینه است چراکه در این کشور یک پارلمان و جامعه مدنی فعال وجود دارد و آنها همیشه چالشی برای حاکمان بحرین محسوب می‌شوند.

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سر می‌برند، طی چند ماه اخیر تلاش کردند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha