خسروی همچنان بر مدار گرمترین نقطه کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - در حالیکه مرز خسروی در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۴ درجه بالای صفر همچنان بر مدار گرمترین نقطه استان کرمانشاه است، موج زائران ابا عبدالله الحسین (ع) بتدریج از طریق این مرز در حال بازگشت به کشورمان هستند.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین داده های هواشناسی، هوای استان کماکان تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

سعید قاسمی افزود: همچنین دمای هوا تا روز پنج شنبه در غالب نقاط استان تغییرات چندانی نخواهد داشت ولی از روز جمعه بتدریج کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حمیل و سنقر با ۱۳ درجه و خسروی با ۴۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

قاسمی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۱۸ تا ۳۹ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، گرما در استان کرمانشاه و به ویژه مرز خسروی به عنوان یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات در حالی تداوم دارد که از میزان خروج زائران اربعین از کشور کاسته شده و بتدریج بر شمار زائرانی که در حال بازگشت هستند افزوده می شود.

در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha