۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85219290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"موکبِ خدمت"، پذیرایی از جنسِ دیگر

اصفهان- ایرنا- فرمانداری اصفهان در ابتکاری جدید، در شب‌های مُنتهی به اربعین حسینی، موکبی تحت عنوان "موکبِ خدمت" با حضور مُتولیان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برپا می‌کند.

به گزارش ایرنا، طبق آیین‌های دیرین، مردم و هیات‌های مذهبی کشورمان با برپایی موکب‌ها و پذیرایی با مواد خوراکی از زائران و سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) در شب‌های مُنتهی به اربعین حسینی، این ایام را گرامی می‌دارند.
اما امسال فرمانداری اصفهان در ابتکاری نو، موکبی با عنوان "موکب خدمت" دایر کرده است که در آن مسئولان ادارات مختلف این شهرستان با حضور در یک مکان مشخص، پاسخگو و گره‌گشای مشکلات مردم این شهر خواهند بود.
دستگاه‌های حاضر در این موکب شامل مسئولان اداره‌های"کار و تعاون"و "راه و شهرسازی"، "اتاق اصناف"،"بنیاد مسکن"، "مرکز بهداشت شماره یک"،"بنیاد شهید مناطق یک و دو"، "معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی"، "کمیته امداد"، "آب و فاضلاب"، "فنی و حرفه‌ای"، "بهزیستی" ،"جهاد کشاورزی"، "آستان قدس رضوی"، "ورزش و جوانان" ، سازمان امور مالیاتی"،"هماهنگی امور بانک‌ها"، "اوقاف"، "صمت"، "هلال احمر"، "تامین اجتماعی"،"آموزش و پرورش" و "ثبت اسناد و املاک" خواهند بود.
این موکب از امروز یکشنبه ۱۲ تا سه‌شنبه ۱۴ شهریور، هر شب از ساعت ۱۹/۳۰ تا ۲۱/۳۰ در پُل بزرگمهر اصفهان آماده پذیرایی از شهروندان است.
اربعین حسینی به چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اطلاق می‌شود که شیعیان در ایام منتهی به این روز با پیاده‌روی در مسیر نجف به کربلا و برگزاری مراسم عزاداری و برپایی موکب‌های پذیرایی، این روز را گرامی می‌دارند.

به گزارش ایرنا، تاکنون برای حضور در مراسم اربعین سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور خارج و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر وارد کشور شده‌اند.

اکنون ۱۶۵ موکب در سطح استان اصفهان در حال خدمت رسانی به سوگواران حسینی هستند.

همچنین در این ایام ۲۱۶ موکب از این استان با استقرار در کشور عراق به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

روز چهارشنبه هفته جاری، ۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha