مراجعه گردشگران سلامت به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد روند افزایشی دارد

مشهد- ایرنا- مدیر واحد گردشگری سلامت مجتمع آموزشی، پژوهشی درمانی امام رضا(ع) زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار گردشگران سلامت و بیماران خارجی مراجعه کننده به این مرکز روند افزایشی دارد و طی مردادماه امسال نسبت به میانگین ماههای گذشته بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.

دکتر مجید عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهار ماه نخست امسال یک هزار و ۱۰۰ بیمار خارجی به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مراجعه کرده اند که این رقم تا پایان مرداد ماه به یک هزار و ۵۰۰ بیمار افزایش یافته است.

وی بیان کرد: به‌ طور میانگین سالانه بیش از سه هزار پرونده در حوزه گردشگری سلامت در بیمارستان امام رضا(ع) تشکیل می‌شود که میزان مراجعه و تشکیل پرونده بیماران غیرایرانی در این بیمارستان طی پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته نیز حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیر واحد گردشگری سلامت مجتمع آموزشی، پژوهشی درمانی امام رضا(ع) گفت: تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کشورهای دیگر در حوزه گردشگری سلامت و همچنین میزان بسیار بالای رضایت‌مندی‌ها از خدمات دریافتی موجب افزایش میزان مراجعات گردشگران سلامت به بیمارستان امام رضا(ع) شده است.

وی افزود: خدمات درمانی به بیماران غیرایرانی با پایین‌ترین قیمت و با بالاترین کیفیت ارائه می‌شود، همین موضوع موجب میل و رغبت آنان جهت انتخاب بیمارستان امام رضا(ع) و معرفی این مرکز درمانی به هموطنانشان برای انجام اقدامات درمانیشان شده است.

عبدالهی اظهار داشت: بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با هزار و ۶۰۰ تخت فعال یکی از بزرگترین مراکز درمانی کشور است که طبق نظرسنجی‌ها، این بیمارستان انتخاب نخست گردشگران سلامت و بیماران غیر ایرانی برای درمان در کل کشور بوده است.

مدیر واحد گردشگری سلامت بیمارستان امام رضا(ع) ادامه داد: هم اکنون ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی در این استان دارای مجوز گردشگری سلامت(آی.پی.دی) هستند که بیمارستان امام رضا یکی از مراکز درمانی است که پارسال این مجوز را کسب کرده است.

وی بیان کرد: خدمات واحد گردشگری سلامت بیمارستان امام رضا(ع) در ۲ بخش (آی.پی.دی) با ظرفیت ۱۰۰ تخت در حوزه‌های مختلف از جمله جراحی کودکان و بزرگسالان، کت لب(مرتبط با بیماریهای قلبی) و زنان و زایمان بوده که با حضور برترین متخصصان ارائه می‌شود که در آینده سومین بخش گردشگری نیز با ۲۲ تخت با محوریت انجام اعمال جراحی اضافه می شود.

عبدالهی ادامه داد: هم اینک تعداد ۱۰۰ پزشک و ۳۰۰ پرستار در بخش‌های مرتبط با گردشگری سلامت بیمارستان امام رضا(ع) مسلط به چند زبان دنیا فعال هستند و ارتباط موثر مستقیم و بی‌واسطه‌ای با بیماران غیرایرانی پذیرش شده در این بیمارستان دارند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام رضا که از موقوفات آستان قدس رضوی است، به صورت قرارداد بلند مدت ۴۰ ساله در اجاره وزارت بهداشت می‌باشد.

این بیمارستان به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور دارای یک هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران است.

۳۰۰ استاد دانشگاه و روزانه هزار دانشجوی بالینی در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مشهد مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.

International Patient Department به اختصار IPD و معروف به آی.پی.دی، مجوز گردشگری سلامت برای مراکز درمانی و بیمارستان هایی است که در زمینه توریسم درمانی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha