حضور گردشگران سلامت ترکمنستانی در مشهد هفت برابر شد

مشهد- ایرنا- معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران ترکمنستانی حاضر در مشهد طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال هفت برابر شده است.

دکتر شاپور بدیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۲۰۰ گردشگر سلامت از کشور ترکمنستان به مشهد مراجعه کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: بدنبال دیدار با مسوولان حوزه سلامت ترکمنستان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه‌های این کشور با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، پژوهشی، گردشگری سلامت و پذیرش دانشجو منعقد شده است.

حضور گردشگران سلامت ترکمنستانی در مشهد هفت برابر شد

چهار بیمارستان در مناطق مرزی مجوز گردشگری سلامت دارند

معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسعه خدمات گردشگری سلامت در مناطق مرزی خراسان رضوی را یکی از مهمترین برنامه‌ها دانست و گفت: در این راستا به دنبال توسعه خدمات در حوزه مجوز پذیرش گردش سلامت (IPD) بیمارستان‌های مرزی برای خدمت‌رسانی بهتر و مؤثرتر به بیماران غیرایرانی هستیم.

بدیعی افزود: هم اینک چهار بیمارستان در شرق و شمال خراسان رضوی شامل بیمارستان‌های خاتم‌الانبیاء(ص) تایباد، سجادیه تربت‌جام، حضرت فاطمه زهرا(س) فریمان و امام خمینی(ره) درگز در مناطق مرزی خراسان رضوی دارای مجوز پذیرش گردش سلامت (IPD ) هستند.

وی ادامه داد: بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان نیز در حال دریافت این مجوز برای پذیرش و درمان بیماران غیرایرانی است.

این مسوول اظهار کرد: با اضافه شدن بیمارستان‌های دارای مجوز IPD در خراسان رضوی، فرصت خدمت‌رسانی بهتر، سریع‌تر و مؤثرتر به بیماران غیرایرانی کشورهای همسایه شرقی فراهم می‌شود و این گروه از بیماران کمتر نیاز به حضور در مشهد و بستری در بیمارستان‌های این شهر پیدا می‌کنند.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نیمه نخست امسال در حوزه گردشگری سلامت رتبه اول کشور را کسب کرد، افزود: بیشترین تعداد بیماران غیرایرانی در بیمارستان‌های دارای مجوز IPD در مشهد پذیرش، بستری و درمان شدند.

بدیعی ادامه داد: خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران سلامت با رضایت بیش از ۹۰ درصدی برخوردار بوده است و اکنون بیماران غیر ایرانی به عنوان سفیر سلامت کشورشان مشوق هموطنانشان برای انتخاب مشهد برای انجام اقدامات درمانی هستند.

به گفته وی، در راستای قطع دست دلالان، واسطه‌گران و سودجویان، گردشگران سلامت طبق تفاهم‌نامه‌های همکاری به طور مستقیم به بیمارستانی که می‌خواهند پذیرش و درمان شوند متصل می‌شوند تا در زمان حضور دچار مشکل نشده و هزینه‌های اضافی هم بر آنان تحمیل نشود.

IPD یا international Patient Department و معروف به آی.پی.دی، مجوز گردشگری سلامت برای مراکز درمانی و بیمارستان هایی است که در زمینه توریسم درمانی فعالیت می کنند.

گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می‌شود.

هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha