۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85219889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ بقعه متبرکه همدان میزبان عزاداران اربعین حسینی است

همدان- ایرنا- معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: عزاداران دارالمومنین و دارالمجاهدین امروز چهارشنبه همزمان با اربعین حسینی در ۵۰ امامزاده استان زیارت اربعین را به صورت جمعی قرائت می کنند.

حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زیارت اربعین یکی از سنت های پسندیده است که از زمان جابربن عبدالله انصاری اولین زائر امام حسین(ع) به طور رسمی پس از شهادت ایشان انجام شد که در زمان سخت گیری حاکمان بنی امیه و یزید توانست پیام و قیام سیدالشهدا (ع) را تبیین کند.

برپایی سه موکب در بقاع متبرکه همدان

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سه موکب در شهرهای همدان، ملایر و اسدآباد با استقرار در امامزادگان و مکان های تعیین شده و مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به زائران اربعین خدمت ارائه می کنند.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: این موکب ها به صورت مشارکتی از محل موقوفات اسکان مسافران، پذیرایی و ارایه وعده های غذایی میان وعده را بر عهده دارد.

زیارت اربعین در کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان قرائت می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد همدان نیز گفت: زیارت اربعین در برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان همزمان با نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین قرائت می شود.

حجت الاسلام "علی عزیزی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اجرای ویژه برنامه هایی در زمینه های مذهبی،آیینی،فرهنگی،هنری و تبلیغی همزمان با سراسر کشور کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: ارسال بسته های فرهنگی از قبیل حدیث، روایت، نقشه راه و آداب زیارت از طریق تلفن همراه برای زائران، جمع آوری کمک های مردمی، برپایی موکب های پذیرایی از زائران و راه اندازی ایستگاه های صلواتی و موکب های فرهنگی در مسیر زائران در حال انجام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد همدان افزود: برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع اربعین، تولید محتوا با موضوع اربعین و انتشار در فضای مجازی از دیگر برنامه های این کانون است.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به گسترش روزافزون هجمه های دشمنان در حوزه های مذهبی و فرهنگی گفت: پیاده روی اربعین حسینی یک ظرفیت مهم برای شناساندن هر چه بیشتر توطئه های شوم دشمنان علیه اسلام، نظام و انقلاب است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد همدان همچنین به هدف اربعین اشاره کرد و اظهار کرد: اربعین آماده سازی جامعه بشری برای به استقبال ظهور منجی عالم رفتن است.

۵۰ بقعه متبرکه همدان میزبان عزاداران اربعین حسینی است

حجت الاسلام عزیزی گفت: زیارت اربعین معرفی خاصی از «سیدالشهداء (ع)» دارد به عبارت دیگر اگر می‌خواهید ابعاد شخصیتی «امام حسین (ع)» را از زاویه‌ای متفاوت مطالعه کنید به خواندن زیارت اربعین و معنای آن توجه کنید.

وی، دلداگی جامعه بشری به «امام حسین (ع)» را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: «امام حسین (ع)» جذابیت و جاذبه جهانی دارد و دلدادگان از سراسر دنیا برای حضور در اربعین حاضر می‌شوند، حضور میلیون ها نفر جمعیت در اربعین نشان دهنده عظمت وجودی «سید الشهدا (ع)» است.

به گزارش ایرنا،۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان همدان فعال است.

پانزدهم شهریور برابر بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha