۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85227981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری عزاداری‌های آخر ماه صفر در ۴۵ بقعه متبرکه همدان

همدان- ایرنا- معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: عزاداری مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همزمان با روزهای آخر ماه صفر در ۴۵ بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تسلیت فرارسیدن رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: به مناسبت این ایام مراسم‌ ویژه عزاداری از جمله زیارت حضرت رسول اکرم (ص ) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان برنامه‌ریزی شده‌است.

وی ادامه داد: در مراسم عزاداری‌های آخر ماه صفر از ظرفیت ۱۰ مُبلغ بومی و ۶ مُبلغ اعزامی و سخنرانان و مداحان شاخص استان برای ترویج شعائر اهل بیت (ع) استفاده شده است که علاوه بر این، برنامه‌های جانبی فرهنگی نیز اجرا می شود.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: در مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم (ص)، دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با قرائت زیارت نامه رسول اسلام (ص) عشق و ارادت ویژه خود را به پیامبر مهربانی به نمایش می‌گذارند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: اجرای نیات موقوفات در ارتباط با ایام عزاداری، روضه خوانی و اطعام از دیگر برنامه های اجرایی در بقاع متبرکه استان همدان با هدف تقویت باورهای دینی است.

وی تصریح کرد: به دلیل تداخل مراسم سوگواری و برنامه‌های عزاداری ماه صفر با دهه وقف از امسال روز وقف به روز میلاد پیامبر اکرم (ص) ۱۷ ربیع الاول تغییر یافته است و برنامه‌های هفته وقف نیز در هفته میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) اجرا خواهد شد.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha