گوشت قرمز با قیمت جدید در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: گوشت قرمز از روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه با قیمت جدید در فروشگاه‌های استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر روز دوشنبه در آیین آغاز عرضه مستقیم گوشت گرم با هدف تنظیم بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم‌اکنون هر کیلوگرم گوشت گوساله چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، گوشت گاو چهار میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، گوشت بره گوسفندی چهار میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، گوشت بُزغاله چهار میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، گوشت میش سه میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و گوشت بُز سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در بازار شهرکرد عرضه می‌شود.

تولید سالی ۲۷ هزار تن گوشت قرمز

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه ۲۷ هزار تُن گوشت قرمز در مناطق مختلف استان تولید و از این میزان سالانه ۱۲ هزار تُن مصرف و بقیه به استان‌های دیگر کشور عرضه می‌شود.

برزگر افزود: در راستای تثبیت و تعدیل قیمت گوشت براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری مقرر شد نرخ‌نامه مورد توافق از سوی اتحادیه قصابان و کاروانسراداران به واحدهای قصابی صنفی ابلاغ شود.

برزگر تصریح کرد: به‌منظور تغییر الگوی مصرف گوشت قرمز در استان و جلوگیری از خروج دام زنده به‌ویژه بُز و میش از استان و کاهش قیمت گوشت در استان‌های همجوار، قرار شد فروشگاه‌هایی در بروجن و شهرکرد راه‌اندازی و هر کیلوگرم گوشت بُز با قیمت توافقی سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم و گوشت میش با نرخ سه میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم توزیع شود.

مصرف سالانه ۱۲ کیلوگرم گوشت قرمز

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سرانه مصرف سالانه گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری به‌ازای هر نفر را ۱۲ کیلوگرم دانست و یادآور شد: مصرف گوشت قرمز در استان بین ۳۲ تا ۳۳ تُن است.

برزگر با اشاره به فعالیت ۳۶ واحد کاروانسرایی در شهرهای شهرکرد و بروجن برای عرضه روزانه دام زنده اظهار داشت: در زمینه عرضه دام زنده محدودیتی در استان وجود ندارد.

گران فروختند با ۱۲۴ تماس بگیرید

رییس سازمان جهادکشاورزی استان به فعالیت ۲۲ گروه بازرسی در چهارمحال و بختیاری از واحدهای قصابی براساس نرخ‌نامه توافقی اشاره و تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گران‌فروشی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد شود.

برزگر با اشاره به سه راهبُرد اصلی به‌منظور بهبود وضعیت تولید و عرضه گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری برای ۶ ماهه دوم سال‌جاری افزود: توسعه زیرساخته‌های حوزه دامپروری، راه‌اندازی چهار دامداری پنج هزار راسی، آغاز عملیات اجرایی ساخت پنج مجتمع دامپروری و واردات گوشت قرمز مُنجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام از جمله این راهبُردها است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۸۰ هزار راس دام سنگین از مراکز مهم تولید گوشت قرمز در کشور به‌شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha