۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85192139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد شدید بحرینیها از قصد دولت برای جذب پزشکان صهیونیست

تهران-ایرنا- جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در بیانیه‌ای به شدت از قصد دولت این کشور برای جذب پزشکان صهیونیست در بحرین علی‌رغم وجود پزشکان جویای کار در این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه «منامه پست»، در این بیانیه آمده است که درد و رنج ملت بحرین به خاطر سیاست های حاکمیت برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت، زیرا بودجه عمومی برای برآورده کردن خواسته‌های رژیم اشغالگر و قدرت‌های بزرگ هزینه می‌شود و برای سفید کردن پرونده حقوق بشری آن هدر می‌رود.

جمعیت وفاق در این بیانیه به پیشنهاد بحرین و امارات به پزشکان صهیونیستی برای کار در بیمارستان‌های دو کشور و امتیازات در نظر گرفته شده برای آنها شامل «سه برابر» کردن حقوق دریافتی‌شان نسبت به حقوق در رژیم اسرائیل، اعطای اقامت طلایی به آنها و تحصیل رایگان برای فرزندانشان اشاره کرد و افزوده است که وب سایت «تایمز آو اسرائیل» نوشته است که هزاران پزشک صهیونیست به یک گروه چت پیوستند تا درباره مهاجرت به امارات یا بحرین مشاوره بگیرند. این خبر دو ماه پس از آن منتشر شده است که بیش از ۳۰۰ پزشک بیکار بحرینی در ژوئیه گذشته نام خود را در انجمن پزشکان بحرین ثبت کردند.

جمعیت وفاق بحرین در ادامه تاکید کرد: علی‌رغم درد و رنج شهروندان بحرینی ناشی از وخامت شرایط معیشتی و اقتصادی، گرانی، افزایش مالیات، افزایش تعداد خارجی‌ها و همچنین بحران مسکن و بهداشت، اما مطبوعات رژیم اشغالگر به فروش ۲۴ درصد تسلیحات این رژیم در سال ۲۰۲۲ به بحرین، امارات و مراکش اذعان کرده‌اند و امروز درباره پیشنهاد جذب تعدادی پزشک در کشور صحبت می‌کنند.

سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۰ شهریور ۱۳۹۹) بود که کشورهای امارات متحده عربی و بحرین در حضور ترامپ با رژیم اسرائیل توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط و سازش موسوم به توافقنامه «ابراهیم» را امضا کردند. چندی بعد دو کشور مغرب و سودان نیز به این جمع پیوستند.

علی‌رغم این توافق، اما با تغییر معادلات بین المللی به زیان رژیم صهیونیستی و افزایش همگرایی کشورهای منطقه بویژه توافق بین ایران و عربستان، روند سازش که سران صهیونیست به طور گسترده دل به آن بسته بودند، به محاق رفته و روابط سازشکارانه با برخی کشورهای عربی نیز در سایه موضع صریح ملت های منطقه علیه آن، دچار پسرفت شده است.

پایگاه خبری- تحلیلی «الخلیج آنلاین» اخیرا در گزارشی از پس رفت روند سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی همزمان با مخالفت های مردمی با آن خبر داد و به علل و عوامل آن پرداخت و نوشت: در شروع سومین سال امضای توافقنامه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی موسوم به "توافقنامه ابراهیم" با دولت های امارات و بحرین، شواهد بیشتری از شکست این توافقات در جلب نظر مردمی در منطقه خلیج فارس به چشم می خورد.

به نوشته این پایگاه، به نظر می رسد توافقنامه سازش و عادی سازی روابط چند دولت عربی با تل‌آویو از سپتامبر ۲۰۲۰ از جمله امارات و بحرین از اقبال بسیار اندکی در جامعه این کشورها برخوردار شده و این روند اقبال بسیار اندک هم کاهشی شده و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha