۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85220118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران و کویت نقش آفرینی کشورهای خارج از منطقه در کنفرانس بغداد ۳ را سوال برانگیز دانستند

بغداد - ایرنا - سفیران جمهوری اسلامی ایران و کویت در عراق نقش آفرینی کشورهای خارج از منطقه از جمله اروپایی ها در کنفرانس بغداد ۳ را سوال برانگیز دانستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، « محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز میزبان «طارق عبدالله الفرج» همتای کویتی خود بود.

در این دیدار که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، دو طرف با اشاره به جایگاه مهم منطقه‌ای عراق، نقش‌آفرینی کشورهای خارج از منطقه از جمله اروپایی ها در کنفرانس بغداد ۳ را سؤال برانگیز دانستند.

دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، از تلاش‌های دولت « محمد شیاع السودانی» در جهت پیشبرد پروژه‌های عمرانی و خدماتی استقبال کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت افزایش تعاملات و گفتگوهای چندجانبه و منطقه‌ای در سایه صلح و ثبات موجود در منطقه تاکید کرد.

پیشتر «کاترین کولونیا» وزیر خارجه فرانسه طی تماسی تلفنی با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق درباره گام های اولیه و مقدمات کنفرانس بغداد ۳ برای همکاری و شراکت گفت و گو کرده بود.

فؤاد حسین نیز تاکید کرده بود که کنفرانس بغداد ۳ بر روابط اقتصادی کشورهای همجوار عراق و چگونگی تبدیل هم افزایی سیاسی به هم افزایی اقتصادی تمرکز خواهد داشت.

دومین دور نشست کشورهای همجوار عراق با حضور مقامات ایران، اردن، مصر، کویت، عربستان، امارات، قطر، عمان، ترکیه ،بحرین و فرانسه به میزبانی اردن برگزار شده بود.

سومین کنفرانس بغداد قرار است تا قبل از پایان سال جاری میلادی با مشارکت مقامات کشورهای همسایه و منطقه در بغداد برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha