افزایش سرعت باد در بنادر غربی و مرکزی هرمزگان پیش بینی می شود

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم با اعلام پیش بینی افزایش لحظه ای سرعت باد جنوب شرقی در ساعت های بعدازظهر (سه شنبه) در بنادر غربی و مرکزی استان هرمزگان گفت: با توجه به متلاطم بودن دریا شناورهای سبک در رفت و آمدهای دریایی در بنادر یادشده احتیاط کنند.

محمد کاملی دیرستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات استان ناپایداری وضعیت جوی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعت های عصرگاهی با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان هرمزگان از جمله ارتفاعات غربی رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: با توجه به احتمال تقویت بارش های همرفتی در ارتفاعات غربی استان هرمزگان توصیه می شود شهروندان و هم استانی ها از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری کنند.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری در مناطق دریایی استان هرمزگان، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا پیش بینی می شود.

وی گفت: با تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور در پاره ای نقاط شرقی استان در ساعت های بعدازظهر احتمال گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: از لحاظ دمایی طی امروز و فردا در غالب نقاط از جمله مناطق شرقی استان هرمزگان افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۸۷ درصد و شهر قشم را ۳۱ و ۸۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha