۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85221003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: ضدحمله اوکراین در هیچ جبهه‌ای موفق نبوده است

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85221003
روسیه: ضدحمله اوکراین در هیچ جبهه‌ای موفق نبوده است

تهران- ایرنا- روسیه در بحبوحه اقدام‌ اوکراین برای پیشبرد عملیات ضد حمله‌ای که از اوایل تابستان آغاز کرده، اعلام کرد که این عملیات در هیچ جبهه‌ای موفق نبوده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز گفت که نیروهای مسلح اوکراین در دستیابی به اهدافشان در تمام جبهه‌ها طی ۳ ماه ضد حمله شکست خوردند.

شویگو اضافه کرد که نیروهای اوکراینی از زمان شروع عملیات ضدحمله بیش از ۶۶ هزار نفر و ۷ هزار ۶۰۰ سلاح از دست دادند.

وزیر دفاع روسیه معتقد است که شبه نظامیان اوکراینی به تاسیسات غیرنظامی حمله می‌کنند و برای مخفی کردن شکست ضد حمله، آنها را به عنوان پیروزی‌های نظامی خود نشان می‌دهند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در یک کنفرانس خبری پس از گفت وگو با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود، توقف ضد حمله نیروهای اوکراینی را شکست آن دانست. وی تشریح کرد: در مورد توقف ضد حمله نیروهای اوکراینی باید بگویم که این یک توقف نیست بلکه یک شکست است.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: ما خواهیم دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و امیدوارم تحولات جنگ اوکراین به همین منوال ادامه یابد.

پوتین در ادامه با اشاره به اینکه اردوغان در جریان گفت وگوهای خود با وی، پیشنهاد مذاکره درباره توقف جنگ را هم مطرح کرده است، تصریح کرد: روسیه هرگز از مذاکره امتناع نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha