۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۲۴
کد خبر: 85221489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امتداد شور حسینی (ع) اربعین از کربلا تا کرمان

۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۲۴
کد خبر: 85221489
امتداد شور حسینی (ع) اربعین از کربلا تا کرمان

کرمان - ایرنا - عشق، علاقه و شور اربعین حسینی(ع) امروز مرزها را در نوردیده و اهالی دیار کریمان نیز با برگزاری راهپیماییآیین ها و مراسم‌ پیاده روی روز اربعین، عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت و ائمه اطهار (ع) نشان می‌دهند.

به گزارش ایرنا، اربعین یادآور کاروان خاندان نبوت(ع) است که ۴۰ روز منزل به منزل و با رنج و غم طی مسیر کرد تا با قافله سالاری حضرت زینب کبری(س) پیام قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در کربلا زمین محدود نماند.

میلیون ها نفر از شیعیان و شیفتگان حضرت اباعبدالله حسین(ع)، در هفته های اخیر به یاد کاروان برجای مانده از شهدای دشت کربلا در راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق حضور یافتند تا نشان دهند عشق و ارادت به نهضت حسینی بیش از پیش در قلوب مسلمانان فروزان تر شده است.

مردم مومن و ولایتمدار دیار کریمان نیز با تدارک و برنامه ریزی از هفته ها قبل خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر آیین ها و مراسم روز اربعین حسینی آماده کرده اند.

ده‌ها هزار نفر از اهالی استان کرمان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به عراق شتافته اند، اما جمع زیادی که توفیق شرکت در این مراسم معنوی را پیدا نکرده اند، بر اساس سنت هر ساله با حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین دلبستگی و ارادتمندی خود را نسبت به امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت(ع) نشان می دهند.

در استان کرمان و در ۲۵ شهر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی برگزار می شود. در شهر کرمان ۲ مسیر برای راهپیمایان پیش بینی شده که مسیر نخست از دانشگاه آزاد اسلامی به مسافت ۲۰ کیلومتر تا شهر جوپار و حرم امامزاده حسین (ع) این شهر و در مسیر دیگر از امامزاده محمد(ع) در شهر کرمان تا گلزار شهدای این شهر است.

در طول مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در شهر کرمان بیش از ۱۰۰ موکب برای پذیرایی از ارادتمندان حسینی(ع) پیش بینی و جانمایی و امکانات ایاب و ذهاب و امدادی نیز تدارک دیده شده است.

همچنین مردم مومن و عاشقان حسینی در استان کرمان با فرا رسیدن اربعین حسینی و برپایی آیین ها و رسوم مختلف، شور و شعور خود را نسبت به خاندان نبوت نشان می دهند.

آیین های روز اربعین با قرائت زیارت عاشورا پس از اقامه نماز صبح در مساجد و اماکن مذهبی کرمان آغاز می شود و سپس دسته های عزادار سینه زن و زنجیر زن با حضور در تکایا و حسینیه ها، بقاع متبرک به نوحه سرایی و عزاداری می پردازند.

طبخ و پخش نذورات و اطعام غذای تبرک ویژه ماه محرم و صفر نیز در روز اربعین از دیگر رسوم اهالی دیار کریمان محسوب می شود.

برگزاری آیین های تعزیه و شبیه خوانی در رثای خاندان اهل بیت(ع)، در مناطق مختلف استان کرمان توسط گروه های تعزیه خوان و شبیه خوان و با حضور مردم عزادار نیز برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha