۳۰ هزار پرس غذای نذری در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد+فیلم

یاسوج - ایرنا -مدیر ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) از شب گذشته تاکنون ۳۰ هزار پرس غذای نذری در مناطق مختلف استان توزیع شده است.

کریم لایقی اصل روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان غذای گرم با مشارکت ۱۵۰ کانون مسجد نقاط شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد در قالب وعده های شام و نهار پخت و توزیع شده است.

وی بیان کرد: سه هزار نفر از اعضای کانون های مساجد استان و شهروندان عادی برای پخت و توزیع غذاهای نذری مذکور مشارکت داشتند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه هزینه های تهیه غذاهای نذری توریع شده با مشارکت مردم ولایتمدار استان تامین و به صورت نقدی و جنسی به کانون های محل پخت غذا اهدا شد.

لایقی با اشاره به اینکه پخت غذای نذری از سنت های مردم ایران اسلامی و کهگیلویه و بویراحمد در مناسبت های مذهبی است تاکید کرد: پویش پخت و توزیع غذای گرم در محلات مسکونی استان که همزمان با ظهر اربعین و شب گذشته انجام شد یکی از جلوه های ارادت مردم استان به اباعبدالله حسین (ع) است.

وی عنوان کرد: استقبال از غذاهای نذری به تنگدستان و فقیران حدود نمی شود بلکه همه ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نیت تبرک از این غذاهای استفاده می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha