آیین پیاده‌روی عزاداران اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد-ایرنا- همزمان با سالروز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، آیین پیاده‌روی عزاداران و جاماندگان اربعین حسینی روز چهارشنبه در نقاط چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین پیاده‌روی همزمان با سالروز اربعین حسینی امسال در ۴۲ نقطه شهری و روستای چهارمحال و بختیاری با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این آیین ها نیز موکب‌های عزاداری‌، کار خدمت‌رسانی و پذیرایی از عزاداران سید و سالار شهیدان در مسیر پیاده‌روی زائران حسینی در استان را برعهده داشتند.

برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرکرد از امامزاده سلطان سبزپوش تا امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد، اردل از امام‌زاده عزیز(ع) تا گلزار شهدای گمنام، سامان از پُل زمانخان تا امام‌زاده بابا پیراحمد(ع)، فارسان از مسجد جامع تا گلزار شهدا، کوهرنگ از گلزار شهدای با نام تا گلزار شهدا گمنام برگزار شد.

پیاه‌روی اربعین در شهرستان کیار در شلمزار از مسجد امام حسین(ع) تا دریاچه ، در بروجن از میدان فرمانداری تا امام‌زاده میر حیدر شاه(ع) نقنه، در لردگان از میدان نماز تا امام‌زاده محمد علی(ع)، فلارد از مسجد امام حسن(ع) تا امام‌زاده سید محمد(ع) شیرمرد، خانمیرزا از آلویی و برجویی تا امام‌زاده عباسعلی (ع) برجویی، بن از خیابان ملت تا امام زاده بابا پیراحمد (ع) انجام شد.

به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه همه مردم و دوست‌داران اباعبدالله الحسین(ع) توفیق حضور در راهپیمایی عظیم اربعین و تشرف به کربلای را نیافتند و طبق رسم هر سال، آیین پیاده‌روی عاشقان حسینی با هدف عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا برگزار شد.

همچنین موکب های عزاداری در تپه نورالشهدا شهرکرد مرکز استان از عزاداران سید و سالار شهیدان میزبانی کرد.

پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداری حسینی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha