پیاده‌روی جاماندگان اربعین در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) روز یکشنبه در چهارمحال و بختیاری از جمله از امامزاده سلطان سبزپوش تا امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۵۱ نقطه از شهرها و روستاهای استان صحنه برگزاری همایش عظیم پیاده‌روی جاماندگان اربعین بود.

حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر این اساس در شهرستان شهرکرد ۱۲ نقطه، شهرستان بن ۶ نقطه، شهرستان‌های لردگان و فرخشهر هر کدام پنج نقطه، شهرستان‌های بروجن، کیار و فارسان هر کدام چهار نقطه، شهرستان‌های فلارد و خانمیرزا هر کدام سه نقطه، شهرستان‌های سامان و اردل هر کدام ۲ نقطه و شهرستان کوهرنگ در یک نقطه این مراسم معنوی برگزار شد.

وی اظهار داشت: جاماندگان اربعین حسینی در سراسر استان مسیر ۲۰۰ کیلومتر را در صبح اربعین حسینی پیاده‌روی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین بیش از ۲۳۰ موکب خدمت‌رسانی به عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) در طول مسیرهای اعلام شده پیاده‌روی اربعین در این استان مستقر و به عزاداران حسینی خدمات رسانی کردند.

کاظمی ادامه داد: مراسم پیاده‌روی نمادین با محوریت امامزادگان، بقاع متبرکه و گلزار شهدای گمنام برنامه‌ریزی‌شده است و سوگواران حسینی پس از طی مسیری با حضور در این اماکن مذهبی و فرهنگی به خواندن زیارت اربعین و عزاداری پرداختند.

فعالیت ۹ موکب خدمت‌رسانی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال ۹ موکب خدمت رسانی از سوی سازمان‌های مردم‌ نهاد این استان برپا شد.

رسول غلامی افزود: ۲ موکب از این موکب‌ها در مسیر کاروان‌های اعزامی به اربعین و هفت موکب نیز مخصوص جاماندگان اربعین است.

وی ادامه داد: این موکب‌ها با شعار "جوان ایرانی، پرچم‌دار اربعین" در تپه نور الشهدای شهرکرد، لردگان و مسیر پیاده‌روی در سورشجان ارائه خدمات فرهنگی ارائه کردند.

به گفته غلامی، علاوه بر پذیرایی از شرکت کنندگان، اجرای برنامه های فرهنگی، خاطره گویی ویژه زوجین کربلایی، ایستگاه نقاشی کودکان از برنامه‌های این موکب‌ها است.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار "رسانه اربعین" در موکب تشکل‌های مردم‌نهاد میز گفت‌ وگوی جوانان و مسئولان راه‌اندازی شد.

ایثار امام حسین (ع) برای زنده ماندن دین اسلام

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصائبی که بر امام حسین (ع) گذشت به خبرنگار گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که سید و سالار شهیدان برای زنده ماندن اسلام و دین حق از همه چیز خود گذشت.

حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی افزود: عظمت مصیبت امام حسین (ع) تا آن‌جا است که در روایت‌ها نقل شده آسمان و زمین ۴۰ روز بر امام حسین (ع) و مصیبتی که بر آن حضرت و یارانش گذشت گریستند و این همان مساله‌ای است که ما را ملزم و وجدان‌ها را به این سمت و سو سوق می‌دهد که برای اباعبدالله الحسین (ع) باید گریه کرد.

او در خصوص منشاء و خاستگاه اربعین حسینی اظهار داشت: جابر بن عبدالله انصاری نخستین زائر قبر امام حسین (ع) بود و بر این مبنا زیارت آن بارگاه آن حضرت به عنوان عملی مستحب در مکاتب دینی توصیه شده است.

سعیدی در خصوص اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین در حقیقت مبنای قرآنی دارد و به‌عنوان تعظیم شعائر الهی و مبتنی بر تقوای دینی است.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری اربعین را حرکتی انسانی و نماد وحدت انسان‌های آزاده و صراط مستقیم را همان جاده نجف به کربلا عنوان می‌کند.

به گفته سعیدی، در کلاس درس عاشورا با سیره پیامبر خاتم و امیرالمومنین علی (ع) آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم که برای دین خدا و برافراشته ماندن پرچم اسلام و امر به معروف و نهی از منکر باید جان داد.

او ادامه داد: پیاده‌روی اربعین نمایش عملی تعامل و تکرار آن مهارت‌آموزی تعامل و تفاهم اجتماعی است.

به گفته مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند از سیره امام حسین (ع) که از خودگذشتگی و ایثار در راه خدا است الگوگیری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه همه مردم و دوست‌داران اباعبدالله الحسین(ع) توفیق حضور در راهپیمایی عظیم اربعین و تشرف به کربلای را نیافتند و طبق رسم هر سال، آیین پیاده‌روی عاشقان حسینی با هدف عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا برگزار شد.

پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداری حسینی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha