۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85221874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حسین رفیعی: عشق و علاقه‌ای که در کربلا موج می‌زند، معجزه امام حسین(ع) است +فیلم

کربلا- ایرنا- حسین رفیعی، بازیگر سینما و تلویزیون که در مسیر پیاده روی اربعین با زائران همراه شده است در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این همه عشق و علاقه که در کربلا موج می‌زند، معجزه امام حسین(ع) است و هیچ کسی جز ایشان نمی‌تواند این همه را یک جا جمع کند.

به گزارش ایرنا، امسال تعدادی از هنرمندان عرصه های مختلف به ویژه سینما و تلویزیون، در حماسه راهپیمایی اربعین در کشور عراق شرکت کردند و ارادت خالصانه خودشان را به سیدالشهدا به اثبات رساندند.

حسین رفیعی که به همراه دیگر هنرمندان در مراسم پیاده‌روی اربعین حاضر شده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر این که من سلبریتی(چهره) نیستم و حسین رفیعی هستم، اظهار داشت: از وقتی مادرم دست مرا گرفته و به عزای امام حسین(ع) برده، نوکر امام حسین(ع) هستم. همه آدم‎‌هایی که در مسیر پیاده روی اربعین می‌بینید، عاشق آن حضرت هستند. نباید مرزبندی کنیم و بگوییم آدم های بخصوصی باید به کربلا بیایند. دوست داشتن امام حسین(ع) به دل آدم مربوط است به شغل مربوط نیست.

وی شرکت در این مراسم را غیرقابل وصف دانست و ادامه داد: باید خودتان از نزدیک ببینید. خیلی‌ها با بچه کوچک آمده‌اند. هوا گرم و مسافت زیاد است ولی کسی گلایه نمی کند. چون همه یک هدف بزرگ دارند. کسانی که به زائران امام حسین(ع) خدمت می‌کنند، به عشق امام حسین این کار را انجام می‌دهند و تظاهر نیست. کسانی که آمدند، می دانند این حال خوب چیست. اگر خدا توان بدهد، باز هم می‌آیم.

پیام اربعین این است که همدیگر را دوست داشته باشیم و کنار هم باشیم. شما عشق و صمیمیت و انسانیت را در این جمعیت می بینید. در مراسم اربعین همه کنار هم هستند

رفیعی در پاسخ به سوالی درباره حضور در برنامه‌ها و سریال‌هایی با موضوع امام حسین(ع) گفت: حوزه کاری من کودک و طنز بوده است. اگر بتوانم جایی مفید باشم، انجام می‌دهم. الزامی نمی بینم که تظاهر کنم. امام حسین(ع) در قلب من است و تا زمانی که زنده باشم، عاشقش هستم. اگر پیش بیاید در حد کفش جفت کردن هم انجام می دهم.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که خودتان چه حرفی با سیدالشهدا دارید گفت: کسانی که به زیارت آمده اند، خیلی حرف ها دارند. یکی حاجت دارد. یکی آمده برای شفای بیمارش کمک بگیرد. هر آدمی به فراخور حالش و فرهنگ و احساسش یک کلیدواژه دارد. من وقتی روبروی ضریح بایستم حرفی با آقا دارم که شخصی است.

وی افزود: پیام اربعین این است که همدیگر را دوست داشته باشیم و کنار هم باشیم. شما عشق و صمیمیت و انسانیت را در این جمعیت می بینید. در مراسم اربعین همه کنار هم هستند.

رفیعی با بیان این که کسی نمی تواند مراسم اربعین را بایکوت رسانه ای کند گفت: وقتی من نبودم امام حسین(ع) بوده و بعد از من هم خواهد بود. هیچ کسی چنین قدرتی ندارد. کسانی که در فضای مجازی هستند کل جمعیت کره زمین نیستند. خیلی ها عاشق امام حسین(ع) هستند و برای ایشان از جان و مال خود مایه می‌گذارند و جایی هم صدایشان شنیده نمی‌شود. اسم امام حسین(ع) بزرگ تر از خیلی زبان‌ها و دهان‌هاست و اگر تو نمی‌توانی آن عظمت را در هنر و رسانه نشان بدهی، بهتر است که نشان ندهی.

وی ادامه داد: من وقتی این صحنه‌ها را در کربلا می‌بینم و به سمت حرم امام حسین(ع) می‌روم، به یاد شعر سهراب سپهری می‌افتم که گفت: من از هجوم حقیقت به خاک افتادم. اینجا وقتی حقیقت را می‌بینی دلت می‌خواهد سجده کنی. من حالم خوب است. چون جایی نفس می‌کشم که زمانی امام حسین(ع) و یارانش نفس می‌کشیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha