تهیه‌کننده سینما: اربعین هر سال باشکوه‌تر می‌شود/ سفر به کربلا سراسر خاطره است و دلتنگی

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با بیان این‌که آیین پیاده‌روی اربعین حسینی هر سال باشکوه‌تر و گسترده‌تر از قبل برگزار می‌شود، گفت: هر سال در اربعین، در کنار مسلمانان و شیعیان، حضور متنوع و متکثر زائران از ملت‌های مختلف، حتی از مسیحیان اروپا و آمریکا بیشتر می‌شود.

محسن علی‌اکبری که در عازم کربلا برای حضور در آیین اربعین شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: هر سال حضور زائران از کشورهای مختلف حتی از اروپا و آمریکا در مراسم اربعین پررنگ‌تر می‌شود و این تاثیر انقلاب بزرگی است که در اربعین اتفاق می‌افتد.

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با اشاره به حضور هر ساله حدود ۲۰ میلیون زائر در مراسم اربعین، گفت: حضور چنین جمعیتی در یک آیین معنوی هیچ جای دنیا سابقه نداشته است. عاشورا و اربعنی انقلاب فراگیری است که تمام جهان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ از حضور کودکان و خردسالان گرفته تا مردان و زنان سن بالا، مجروحان و معلولان. همه به عشق اباعبدالله‌الحسین (ع) در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که آیین پیاده‌روی اربعین حسینی هر سال باشکوه‌تر و گسترده‌تر از قبل برگزار می‌شود، گفت: هر سال در اربعین، به جز مسلمانان و شیعیان، حضور متنوع و متکثر زائران از ملت‌های مختلف، حتی از مسیحیان اروپا و آمریکا بیشتر می‌شود.

شب‌ها و روزهای سفر به کربلا سراسر خاطره است و دلتنگی

تهیه‌کننده سریال مریم مقدس (س) گفت: در این مراسم، تنوع و تکثر عشاق را می‌بینید که غرق در دریای عشق به اهل بیت (ع) به ویژه سیدالشهدا (ع) هستند، فضای حاکم بر راهپیمایی نجف تا کربلا حس و حال انسان را عوض و او را از جاه‌طلبی دور می‌کند.

وی افزود: شب‌ها و روزهای سفر به کربلا و حضور در مراسم اربعین از لحظه‌ای که نیت و اراده می‌کنید، عزیمت می‌کنید، می‌رسید و زیارت می‌کنید، تا وقتی که برمی‌گردید و تا سال بعد که انتظار عاشورا و اربعین را می‌کشید، سراسر خاطره است و دلتنگی.

علی‌اکبری همچنین درباره تاثیرات مراسم اربعین در ساخت اثر جدیدش (نامیرا) گفت: نحوه عشق ورزیدن بازیگران با رسیدن به کاروان امام حسین (ع) یک بخشی از همین اتفاقاتی است که در اربعین می‌افتد و در فیلم هم می‌بینید. همه اتفاقات نشات گرفته از عاشورا در ۱۴۰۰ سال پیش است که امید می‌رود این قیام به ظهور امام زمان (عج) منجر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha